SeaQueen Startet 21.April.2011 Del på Facebook Startet 21.April.2011 Har kjøpt meg en VHF på Jula, en Cobra f55. Denne kan tilkobles GPS via minijack for posisjon ved behov (trykke på distress knappen). Men hvor finner jeg en GPS mottaker med minijack?? Jeg finner kun med USB kabel!! Finnes det overganger, eller vet noen om hvor jeg kan få tak i rette mottakeren??? Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 22.April.2011 Del på Facebook Svart 22.April.2011 (redigert) Den tar imot et NMEA signal fra en kartplotter. De fleste av disse har NMEA utgang, på en dertil egnet plugg eller eller ledning ut. Du må vel selv koble på en minijack på denne. GPS med USB som du nevner er en GPS mottager som kobles til PC, og som henter strøm fra denne og sender signalet til denne. Selv bruker jeg en slik GPS med seriell kontakt mot PC, og jeg "stjeler" NMEA signalet til VHF'en fra seriekontakten. Jeg er ganske sikker på at et raskt søk her på NMEA VHF e.l. vil gi deg masse informasjon. Redigert 22.April.2011 av egilwh (see edit history) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
SeaQueen Svart 22.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2011 HMM. bruker garmin etrex koblet til pc sammen med open cpn... men ser etter siste dagers hendelser at jeg gjerne vil ha gps tilkoblet vhf, ja! Takk for info, skal søke opp! Sitér dette innlegget Link to post
Seigmann Svart 23.Mai.2016 Del på Facebook Svart 23.Mai.2016 (redigert) Tar opp igjen denne tråden. Min vhf har to ledere for GPS signaler. Kabel til GPS/plotter har 4+ skjerm. Er det noe logikk i hvilke som skal kobles sammen? Jack plug skal i vhf Redigert 23.Mai.2016 av FJORDTROLL (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.