Jump to content

290 DP drev glipper ved belastning


Aquadoren

Recommended Posts

Marsjet på ca.23 knop da jeg hørte turtallet stige litt og farten minsket. Prøde å få båten i plan igjen, men det ble bare turtall og liten skyvekraft. Måtte bare tøffe hjem i 5 knop. Har lest meg opp litt og forstått at det enten er propellene som glipper eller konet i drevet. Jeg håper på propellene men synes det er merkelig siden det virker som om det meste av skyvekreften forsvinner om jeg gir på nok. Prøvde å gi på litt da jeg lå fortøyd i båsen, men virker som dess mer jeg gir på dess mer glipper det...jeg ville trodd jeg fremdeles hadde bra skyv dersom bare en av propellene glipper?

 

Skal skifte propellere i morgen for å teste, men er redd problemet ikke ligger her.

 

Om det er konet i drevet, hvor ligger dette og hvor mye trøbbel kan jeg være i?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Det jeg ikke forstår er at det virker som det slipper mer dess mer jeg gir på...om det hadde vært ene propellen ville jeg trodd den andre propellen fremdeles ville økt skyvkraften ved økt turtall?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Skiftet propellene i dag, problemet borte. Takk for alle gode råd. Noen som vet om propellene kan repareres og i tilfelle til hvilken kost? Regner med det bare er ene propellen, men klarer ikke se noe fra utsiden..

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Kon-problemer et den mest vanlige årsaken på drev og MS gear, søk på kon så skjønner du hva jeg mener...

 

Jammen Ingar, er ikke dette umulig etter de nye omleggingene av baatplassen ???? eller er det meg det går trill rundt for...

 

Jeg får "ingen treff" når jeg søker på tre-stavelse ord som: kon, FNM, MTU, KBS, SAR osv jeg savner muligheten !! :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...