Aquadoren Startet 22.April.2011 Del på Facebook Startet 22.April.2011 Marsjet på ca.23 knop da jeg hørte turtallet stige litt og farten minsket. Prøde å få båten i plan igjen, men det ble bare turtall og liten skyvekraft. Måtte bare tøffe hjem i 5 knop. Har lest meg opp litt og forstått at det enten er propellene som glipper eller konet i drevet. Jeg håper på propellene men synes det er merkelig siden det virker som om det meste av skyvekreften forsvinner om jeg gir på nok. Prøvde å gi på litt da jeg lå fortøyd i båsen, men virker som dess mer jeg gir på dess mer glipper det...jeg ville trodd jeg fremdeles hadde bra skyv dersom bare en av propellene glipper? Skal skifte propellere i morgen for å teste, men er redd problemet ikke ligger her. Om det er konet i drevet, hvor ligger dette og hvor mye trøbbel kan jeg være i? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Viksund 830 Svart 22.April.2011 Del på Facebook Svart 22.April.2011 Hvis det virker som om drevet slurer, så ville jeg holdt en knapp på propellene. Jeg opplevde det selv for noen år siden, vulkingen røk i propellen. Håper det ikke er noe alvorlig.... Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 22.April.2011 Del på Facebook Svart 22.April.2011 Opplevde det samme når jeg hadde kjørt i ett tau. Hadde surret seg mellom propellene. Var nok konen som sluret da. Kan jo være vulking i boss selvfølgelig, men ville sjekket det enklste først. Sitér dette innlegget Link to post
Jantzen Svart 22.April.2011 Del på Facebook Svart 22.April.2011 Hvis vulkinga i 1 av propellene er gåen får du nesten ikkje fart, prøv å bytte propell først. Eg fekk skifta kon i eit drev, betalte ca 4000,- inkl. oljeskift, trykktest etc. Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 22.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2011 Det jeg ikke forstår er at det virker som det slipper mer dess mer jeg gir på...om det hadde vært ene propellen ville jeg trodd den andre propellen fremdeles ville økt skyvkraften ved økt turtall? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Ingar Svart 22.April.2011 Del på Facebook Svart 22.April.2011 Kon-problemer et den mest vanlige årsaken på drev og MS gear, søk på kon så skjønner du hva jeg mener... Men dette arter seg normalt som hakking, altså ikke jevn sluring. Det siste er jo tilfelle om det er gummi-foringen i propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 23.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2011 Skiftet propellene i dag, problemet borte. Takk for alle gode råd. Noen som vet om propellene kan repareres og i tilfelle til hvilken kost? Regner med det bare er ene propellen, men klarer ikke se noe fra utsiden.. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Jantzen Svart 23.April.2011 Del på Facebook Svart 23.April.2011 Sjekk med desse folka : http://www.winracepropellers.no/ Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.April.2011 Del på Facebook Svart 23.April.2011 Kon-problemer et den mest vanlige årsaken på drev og MS gear, søk på kon så skjønner du hva jeg mener... Jammen Ingar, er ikke dette umulig etter de nye omleggingene av baatplassen ???? eller er det meg det går trill rundt for... Jeg får "ingen treff" når jeg søker på tre-stavelse ord som: kon, FNM, MTU, KBS, SAR osv jeg savner muligheten !! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 23.April.2011 Del på Facebook Svart 23.April.2011 øhh, her har noe skjedd uten at jeg vet hva. Takk for info, dette må vi fine ut av. Benytter du standard Google-søk får du en haug med treff, men det skal også fungere med avansert søk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.