Jump to content

"liten" brann i Azimut 50...


Eureka

Recommended Posts

I artikkelen om Azimuten står det at båten hadde en mindre brann tidligere i uken som det automatiske slukkersystemet tok seg av.

 

Nå har det vært flere båtbranner, omfattende, som er omtalt i vår allerede. Det får meg til å tenke: har det automatiske slukkerutstyret i båten, oftest montert i motorrommet, noen særlig virkning og hensikt, for det har jo kun en begrenset funksjon mot brann i motorrommet, og lite hjelp mot brann i båten forøvrig. Det er jo vel så stor fare for brann i det øvrige elektiske anlegget og dermed alt interiør ellers.

 

Er det noen som sitter på tallmateriale som sier noe om branner som er slukket av velfungerende automatisk utstyr. Og ikke minst, hvor er det brannene oftest starter og hvilken type brann , kilde, utgjør den største faren for omfattende skader.

Jeg har gjort meg noen tanker om de siste punktene, men er det noen som har mere enn kvalifisert gjetning å basere seg på?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...