Jump to content

Topplading av batteri

ares

Recommended Posts

Klarer ikkje denne laderen å fylle batteriet ???

Det skal jeg ikke si noe om, men hva med litt opplysninger om batteriet ditt?

- Er det 2 eller 10 år eller hva?

- Hvor lenge har det stått uten lading?

- Hvordan har det vært behandlet tidligere?

Lars H.

pt. på Kommersøya

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er flere som har utstyr for å sjekke batteritilstand, og da får du et klart bilde av hvordan tilsdanden på batteriene er. Jørg Becker (Link) har jeg ekstremt god erfaring (han har utstyr for å sjekke batteritilstand, men selger ikke batterier) han har også kommet med gode råd i forhold til å utnytte batteriene maksimalt.

Ville vel kanskje også ha kikket litt på ladingen din. 14.15V hørtes litt tamt ut :-)

Redigert av NorSiglar (see edit history)

Normal levetid for et blybatteri er vel ca 5-7 år. Så med 8 års bruk og litt dårlig stell oppover er det neppe mer å hente. Jeg ville ha brukt batteriene så lenge de ellers fungerer som de skal, og begynt å forberede meg til bytte. De holder nok uansett neppe mer enn et år til...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...