Jump to content

Uttern D68, Targabøyle, montere VHF antenne.


Kaptein Rolf

Recommended Posts

Skal montere en Glomex VHF antenne på toppen av Targabøylen (TB). Håpet på at jeg kunne følge elektrokabelen inn i TB og følge den fram til til VHF en. "Men der stoppa det gitt." :headbang:

I overgang TB til skrog stopper trekkefjøren og når jeg går inn via luftekanalen kjenner jeg at jeg ikke klarer å bevege elkektrokabelen til lanternelyset. Den sitter bom fast :confused: . Prøvde å gå den andre veien i åpningen til lanternekabelne fra toppen av TB men det stoppet det etter 10 cm.

Tør ikke gjøre noe nå uten å vite helt hva jeg gjør, noen tips for å få kabelen fra "tekninsk rom" og fram til toppen av TB. Mottar gode forslag med stor takknemlighet. :flag:

Link to post
Share on other sites

Montere av TB bør ikke være noe problem, 4 skruer på hver side..........båten blir levert uten TB og denne blir montert av leverandør............slik var det ihvertfall på min D66. Det bør være en enkel sak men du trenger en person til å hjelpe deg å løfte av bøylen.

 

Da er kan du trekke kabelen i TB først og deretter tre den inn gjennom doblingen på overbygget eller modifisere denne slik at du får plass til en ekstra kabel.

"Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig"

Link to post
Share on other sites

Takk for tipet. Båten ble levert med TB som standard (D68 er en videreføring av D66) og i den var det en elektrokabel. Men denne er kliss fast når jeg skal prøve å bevege den. Skal forsøke å ta noen bilder til fra innsiden i håp om å få svar på hva som stopper kabelen.

Link to post
Share on other sites

Ok er det en 2011 D68, ja da er det samme båten som min, men eldre båter av type D68 er en annen og eldre variant.

TB er standard på D66 med innenbords, men den blir som jeg skrev levert med TB løst fra fabrikk. sikkert for å få ned høyden på båten under transport.. Inne i stb luftinntak er ledningene skjøtet med skjøtehylser o.l

 

Mulig du på trekke ut lanterneledningene og trekke inn lanterne og VHF samtidig i røret.

"Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig"

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Til info til dem som skal gjøre det sammen.

Det er umulig å følge Targa helt inn i skorget.... basta og irriterende.

Jeg laget et hull i targabøylen der den svinger inn mot skroget. Tok ut kabelen der og laget et hull i skroget og tok inn kabelen og følgte innsiden av skorget fram til teknisk rom.

Ca 4 ca kabelsnabb vises, men jeg valgte det i stedet for å ha hele kabelen synlig på Targaen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...