Jump to content

Propellmutter for tykk for ny propell, finnes det smalere 30mm?


Polarn

Recommended Posts

Støtte på et problem nå. Skulle montere propellen og oppdager at "navet" til propellen er 1 cm lenger enn den gamle. Dette gjør da et mutteren på håret ikke når låsegummien. Varmet opp navet på propelle og ga den noen rapp så den kom noen mm lenger inn. Varmet opp en gang til og spente på mutteren med låsevæske. Synes dette føles litt riski ut og lurer i grunn på om det finnes noen tynnere låsemuttere. Propellens rettning er også høyre så skruen vil jo helst av under omdreininger.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

du bør i hvertfall ikke varme propellen flere ganger for å drive den lenger inn (for langt?) på konen.sjekk om den er der den virkeleg skal være,er du usikker få hjelp av kyndig mek og mål om propp er på plass i følge levrandør anvisn. gjør så rent og lås mutteren med lokctite 270 så sitter den godt. siden du da skal har hele gjengepartiet på mutteren i gjengene så er det bare låse delen av mutteren som ikke griper i gjengene. med lokctite 270 så er låsinga i orden uansett om ny lock ringen på mutteren er utforbi gjengene. MEN- er du sikker på at du har rett propell? den sk jo tross allt stemme på kon vinkel og lengde. jeg ville tatt noen kontrollmål og sjekka med levrandøren om du har fått rett prop.

Link to post
Share on other sites

Bare en liten "rettelse" på salti, den heter ikke 270 lenger,men 2701. og den sitter som f..n i hel...e vis du gjør gjenger og slikt skikkelig rent før du monterer.

jeg hadde problemer med at reimhjulet på veiva på motoren i bilen løsnet for meg og brukte denne her og den sitter som f. skulle ha den av her for litt siden for å skifte reg reim,men måtte bare gi opp,den må varmes godt opp før den slipper...

Link to post
Share on other sites

hmm, ang propellen så stemmer den med hullet foran og bak med den gamle bortsett fra at den er en 4 blader. Den gamle var en 3 blader. Virker å sitte som den skal på aksel også , bare at den er lenger ved det tynneste hullet. Ser propellen treffer det gamle merket som den gamle satt. Ang Låsing av mutteren så har jeg brukt den blå Scantech 541.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...