Jump to content

Viking Mercury 10 girstang, justering?


Broseen

Recommended Posts

Noen som vet hvor lang girstanga skal være på en Mercury Viking 10 2001? Dum som jeg var, så skrudde jeg av "tappen" før jeg så hvor langt den var skrudd på "hovedstanga"

 

Det er snakk om tappen som er skåstilt i enden som presses ned nederst i undervannhuset ved giring. Den skrus på stanga for å finjustere lengden, og på siden av tappen er det et hull slik at man til dels har kontroll på hvor langt inne på stanga den er. Må man bare prøve og feile for å få dette til, individuelt for hver motor og ingen tommelfingerregel? :confused:

Link to post
Share on other sites

Litt vanskelig å forstå hva du mener, men det er vanligvis en spesifikk lengde på gearakselen som går til det nedre huset.

 

Finner ikke noe akkurat nå til Viking 10, men følgende er til XR10, MAG10, Sea Pro 10 og Marathon 10. Det står desverre ingenting om Viking, så vet ikke om det er likt.

Du kan høre med en forhandler om de kan sjekke dette for deg.

Som du ser er det også tre lengder på akselen til disse motorene??

 

 

 

viking10.gif

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...