Jump to content

Kjøpt meg Draco 1700 tl. Prosjektet er i gang

Erik K

Recommended Posts

Likte det ja. Det som hadde vært kult er Draco bokstavene skjært inn i plata med lys under.

Det blir for mye i denne omgang. Nå ligger jo kalesjen under dette dekslet, så sikkert ikke så praktisk med hull i denne plata. Blir nok litt mere annonymt når det blir hvitt, men effekten vil allikevel være der. Tror det kan bli pent :)

Prøvestarten av motor gikk over alle forventningger må jeg si... etter et par runder uten strøm til pluggene, for å få sirkulert olje og bensin, startet den med en gang. Ganske imponert egentlig. Har ingen tidligere erfaring med volvo, men dette synes jeg virket bra. Går reint gjør den også... Men har lekkasje i den ene solex forgasseren, så det må jeg gjøøre noe med. etter å ha åpnet de for inspeksjon, fant jeg en del oppmorknede pakninger. Hadde igrunn forventet det. Det jeg vil gjøre videre nå er å overhale den solexen som ser best ut, og sette på et innsug for enkel solex som jeg har liggende og kjøre oppsett med enkel forgasser. Er det noen som har peiling på grunninnstillingen med enkel solex på AQ130? Altså hvor mye jeg skal skru skruene ut etter å ha skrudd de helt inn? Er ikke så erfaren med denne typen forgasser, så setter pris på de hint og tips jeg kan få:)

• 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...