Erik K Svart 5.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2011 (redigert) Har du laget de Draco bokstavene selv? Nei, de kjøpte jeg i en lokal butikk her. Likte du det? Skal male hvit denne da, samme som resten av båten. Tror bare jeg fester lokket med trykknapper... Redigert 5.Oktober.2011 av Erik K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2011 Likte det ja. Det som hadde vært kult er Draco bokstavene skjært inn i plata med lys under. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Erik K Svart 5.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2011 Likte det ja. Det som hadde vært kult er Draco bokstavene skjært inn i plata med lys under. Det blir for mye i denne omgang. Nå ligger jo kalesjen under dette dekslet, så sikkert ikke så praktisk med hull i denne plata. Blir nok litt mere annonymt når det blir hvitt, men effekten vil allikevel være der. Tror det kan bli pent :) Sitér dette innlegget Link to post
Erik K Svart 7.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2011 Hvordan laster man opp video? Tenkte å dele en video fra første oppstart av motor. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 7.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2011 Last den opp yil youtube og link den inn her. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Erik K Svart 11.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2011 Prøvestarten av motor gikk over alle forventningger må jeg si... etter et par runder uten strøm til pluggene, for å få sirkulert olje og bensin, startet den med en gang. Ganske imponert egentlig. Har ingen tidligere erfaring med volvo, men dette synes jeg virket bra. Går reint gjør den også... Men har lekkasje i den ene solex forgasseren, så det må jeg gjøøre noe med. etter å ha åpnet de for inspeksjon, fant jeg en del oppmorknede pakninger. Hadde igrunn forventet det. Det jeg vil gjøre videre nå er å overhale den solexen som ser best ut, og sette på et innsug for enkel solex som jeg har liggende og kjøre oppsett med enkel forgasser. Er det noen som har peiling på grunninnstillingen med enkel solex på AQ130? Altså hvor mye jeg skal skru skruene ut etter å ha skrudd de helt inn? Er ikke så erfaren med denne typen forgasser, så setter pris på de hint og tips jeg kan få:) Sitér dette innlegget Link to post
Erik K Svart 31.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2011 Da er forgasser ferdig overhalt... Nå gjenstår det bare å få finstillt den før den settes på plass i båten. Håper det blir tid denne uken:) Bilde av ferdig kalesjedeksel: Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 5.November.2011 Link til dette innlegget Svart 5.November.2011 Flott Prosjekt tråd. Kul båt og eg likte veldig godt kalesje Dekselet. Stå på videre, blir bra ;) Gleder meg til ny oppdatering Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Erik K Svart 26.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Da jeg har fått tilbud på en større båt, velger jeg å legge ut dette nesten ferdige prosjektet for salg... Så for meg rundtomkring 35000 kr. Så om noen er interessert... Ta kontakt da vel! Legger ut annonse på forumet i løpet av kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.April.2012 Link til dette innlegget Svart 26.April.2012 Synd du selger før du er ferdig. hva skal du kjøpe? Solgte min 1700 i fjor, den var i bra stand, alt virket osv. lå tilsalgs hele sommeren,begynte på 40 000. men endte med og selge for 30 000. Så jeg tror vel 35 er noe høyt. Uansett lykke til Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Erik K Svart 27.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2012 Satser på å kjøpe min svigerfars Mørebas 7200. Meget fin båt med ny motor... Har ikke lyst å selge før jeg er ferdig, men kan ikke la denne sjansen gå fra meg. Vi har fått småbarn i hus igjen, så lugar er helt klart å foretrekke her på mørekysten:) Sitér dette innlegget Link to post
leif_erikg Svart 1.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2012 Overtok en Mørebas 7200 fra min farmor i høst, og vi har hatt en del turer med den nå i vår. Kjempebåt for ein liten familie :) Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Erik K Svart 2.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2012 Overtok en Mørebas 7200 fra min farmor i høst, og vi har hatt en del turer med den nå i vår. Kjempebåt for ein liten familie :) Overtok en Mørebas 7200 fra min farmor i høst, og vi har hatt en del turer med den nå i vår. Kjempebåt for ein liten familie :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.