Jump to content

Slepe med gummibåt


Lyspære

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med hva som er best å gjøre når en skal bruke gummibåten til å slepe med?

slepe båt på ca 20 30 fot.

 

1 ligge framfor og slepe, vil den ligge å vandre fra side til side da og vanskelig å styre?

 

2 spenne gummibåten fast langs siden og bruke den store til å styre med?

 

noen med erfaringer

Link to post
Share on other sites

Jeg har slept en 24 foter med en gummibåt med 5 hk etter meg i litt små dårlig vær. Var ganske spennende det og ble ganske våt men fungerer utmerket. Men blir litt som du sier at den vandrer litt og du merker den tunge vekta bak deg. Hadde jeg kunne sitti inni den store hadde jeg vært takknemlig. Hva med brakett for påhenger på den store?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

:thumbsup::thumbsup: Kort strekk, noen hundre meter, sett sleper baug til baug. slep ved å reversere jollemotoren. (evt. snu motoren) God kontroll, har gjort dette alene. Lengre distanser krever en tyngre slepebåt (problem med styring, sleperen bør festes ett stykke foran roret på slepebåten, noe som vanligvis ikke er mulig.) På BÅTPLASSEN finnes det slepebåteksperter.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...