Jump to content

Sp. om landfeste/fortøyning av flytebrygga


Ask

Recommended Posts

Hei

 

Naustprosjektet går framover. Ei av dei neste oppgåvene blir å fortøya flytebrygga til land og å legga ut gangvegen.

 

Flytebrygga er 2*12 m og skal ha kortenden mot land.

Gangvegen er 5 meter lang.

Dette er i Sunnhordland. Skilnad mellom flo og fjøra er vanlegvis ca. 1,2 meter.

Ytterst har kaien sekstoms armerte betongsøyler. Frå desse går det 2*8 toms bjelkar som er bolta til fjell.

Det er ikkje spesielt værhardt på staden, men noko vind og litt sjø kan det bli.

 

Eg tenker å ha kryssande fortøyningar, slik at dei blir lengre.

Så langt så vel.

 

Spørsmåla mine er:

Bør eg bruka kjetting til fortøyning.

Fordelar: uelastisk, brygga ligg i ro.

Toler gnag.

 

Ulempe: Kan bli rykking/ stor belastning. Utsatt for tæring.

 

Eg ser at somme har eit bildekk som rykkdempar mellom land og flytebrygga.

Einkvan med erfaring med dette?

 

Dersom det er eit mål med rykkdemping så kan eg eventuelt bruka to uelastisk tau.

 

Festar ein kjettingane eller taua på nivået midt mellom flo og fjæra?

(Slik at brygga bevegar seg minst mogeleg til og frå land.)

 

 

Ask

 

 

Eg er takksam for synspunkt og å høyra om erfaringar.

Link to post
Share on other sites

Slik som om du skal feste på flo eller fjære, trur eg du berre må prøve deg fram. Men eg lurer på. har det vert is i havna der siste to år? Der kan være enorme krefter i isen. Bruker du solid kjetting så vil den slite øyrene ut av flytebrygga. Eg går ut i fra at det er betong siden den er så lang?

Eg ville benytta løftestropper, feks to 2 tonns, og kryssa de. Usikker på kor mange år de står i sol og sjø, men det er billig og enkelt.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Takk for svar.

 

Brygga er av galvanisert stål og er eigentleg to brygger på 2*6 meter som er festa saman.

Brygga er såleis ledda på midten.

 

Is er ikkje noko problem på staden.

 

Lasteband er ikkje dumt.

 

Fleire med erfaring eller synspunkt?

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Hei,

Jeg har ei 2,5x10m brygge som ligger inn-ut på innsiden av en molo. Jeg har lagt ankerkjetting for skip og festet disse på utsia av moloen. Så går de over moloen og ut i sjøen, nesten til bunns på innsida av moloen. Fra brygga har jeg ca 3-4m nylundstau (35-40mm) i kryss og festet ca i vannskorpa på hver sin kjetting fra moloen. Kjettingendene under der jeg har festet tauene henger som lodder.

I motsatt ende av brygga har jeg også tau (ca 20-25m lange) i kryss og festet på bunn i hver sin moring (disse skrever ca30-40gr). Disse har hver sin daumann 6-8m fra brygga. Dette fungerer kjempebra her hos meg..

Redigert av alfb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I båtforeningen hos oss har vi kraftig kjetting (15-16mm) i kryss mot kaien, festet litt over flomålet. Ytterst og midt på brygga er det lagt ut loddav betong på ca 1x1x0,5m, og 30mm grønt tau i kryss. På tauene er det festet en daumann bestående av en 25 liters plastkanne fylt med betong. Og dette holder, uansett vær!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...