Joakim Brunsvik Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 hahahaha, politi, nei den var god den Det har ikke vært politi på Rjukan på 4 år og hverfall ingen på vannet men jeg kjører ikke på full gass heller den er ikke innkjørt enda vettu Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Joakim Brunsvik Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Er det dette som er røret som du snakker om? jeg skjønnte ikke så mye og jeg vet egentlig ikke så mye om hvordan det skal settes opp heller Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
suzumer 290 Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 (redigert) hehe, ja det er det røret jeg snakket om. jeg er ikke alltid så flink til å forklare jeg kan ta det med bilder. det inne i den grønne sirkelen er styrekabelen, som kommer ut av "røret". styrekabelen skal altså gå i gjennom røret og festes med en mutter på styrbord side av motoren der styrekabelen kommer ut av røret skal det gå ett stag fra styrekabel og opp til motoren ( inne i den røde ringen på bildet) slik at når styrekabelen går inn og ut av røret så styrer motoren fram og til bake. spørr om det var noe du ikke forstod.... (Har jeg fin båt forresten? ) hilsen: Torstein Redigert 6.Juni.2011 av suzumer 290 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 hadde vært bedre med en bruksanvisning eller en tegning Jeg ser ikke så altfor godt, var litt vanskelig å se fra andre siden Hvis du hadde hatt ett bilde fra andre siden så hadde det vært veldig fint, eller så kan jeg gå til båthavna og se på båten til naboen Jeg er ikke en så stor fan av båter som har konsollen i midten eller lengre bak, og ikke har vindskjrm foran. Men båten di ser da ganske fin ut, men forsatt ikke no fan Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
suzumer 290 Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 hei hehe, grunnen til at den står i midten er at det er kun der det er plass. men det er sikkert lurt og se på nabobåtene ja... men tror ikke jeg har bilde fra andre siden.... Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 jeg kan ta bilde ved løp av de neste 3-4 dagene... Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Jeg har finni det ut, men ellers takk for hjelpen Bare å begynne å bestille deler da Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Joakim Brunsvik Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Nå er det rett før bestillingen Jeg må bestille: styresnekke styrekabel Ratt Men den styrearmen som jeg måtte ha, hvilken passer til min Yamaha 9,9 FMHS 4-takter? Hvilken? nederst på siden Bare jeg får svaret så er det bestilling, men det er ikke lommeboka så glad for Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Joakim Brunsvik Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Noen må jo vite hvilken jeg skal ha vel? Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Sturee Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 ta den billigste tror alle passer... Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Alle passer ikke! det er jo en som står at den passer til noen mercury motorer, men hvilken motor er OMC? Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
øyværing Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 OMC er Johnson og Evinrude. Eneste jeg vet om. Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
Joakim Brunsvik Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Men da er det jo ingen der som passer til yamaha da? nederst på siden Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
øyværing Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Tror det beste er å kontakte den lokale yamaha forhandleren. Da får du det du trenger stortsett med en gang. lykke til Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
Joakim Brunsvik Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 ok, takk for hjelpen Da får jeg vel begynne å mase på bestefaren min igjen han som får tak i alle delene til meg, så uten han så hadde jeg ikke kommet så langt Tenkte å bestille delene i morgen, så bare å begynne å vente til delene kommer Jeg får vel stikke ut i båten og rive bort den j....... hjemmelaga d...... som han før meg lagde da Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Sturee Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 (redigert) maritim har universal arm... Link de har også alt det andre du trenger Redigert 7.Juni.2011 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 8.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 universal? den passer til alle den da, men er det ikke litt rart at en passer til alle, men man kan ha forskjellige styrearmer fra motor til motor Men, men, får bestille derfra istedenfor, så det var litt billigere der, så tusen takk Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Sturee Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Bestill alt du trenger da, evt noe ekstra du har lyst på, gratis frakt om orderen er på over 2500;D Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 8.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 ok, det var noe annet jeg trengte også så det var litt kjekt å vite, takk for det Men fortsatt kjønner jeg ikke det med universal, at noen er forskjellige fra motor til motor mens man kan bruke en på alle motorer Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Joakim Brunsvik Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2011 Sånn, da var alt bestilt, så nå er det vel bare å vente Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
suzumer 290 Svart 9.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2011 kjedelig å vente ja, jeg venter på i-pad 2 Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2011 ja, hvertfall når man har en ganske stor grunn til å ha båten i bruk også da den oppusinga har ikke gått min vei akkurat, men det gjør jo ingenting Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Overskyet Svart 9.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2011 Jeg venter også. På HTC Desire S Sitér dette innlegget Link to post
Joakim Brunsvik Svart 10.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2011 på bildet nr 4 så er det en liten slags vinge som er festet mellom motoren og styrearmen!!!! bilde nr 4 Trenger jeg en sånn, hvis jeg trenger det, går det da ann å lage en? Hurtigt svar hadde vært fint Sitér dette innlegget Joakim Brunsvik Link to post
Sturee Svart 10.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2011 Du har jo den du fikk laget til feste av vaierstyringa. forskjeld på formen på denne og 4T motoren, så du kan bruke den metallplata du har;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.