Jump to content

Diesel motor av ukjent merke står fast etter lagring.


Sup3rn0va

Recommended Posts

Hei, jeg er helt ny på baatplassen så setter pris på at dere hjelper/sier i fra hvis jeg gjør noe feil ( har lest regler :) ). Men tilbake til mitt spørsmål, jeg har en snekke som har blitt stående på land fra høsten, så holder vi på å pusser den opp, skulle skifte dynamo osv, men da vi skulle prøve å starte motoren låste den seg total. Ingenting gikk rundt. Har ikke peiling på motor merke model år osv men det jeg vet er at den er grønn :lol: Noen ide'er ?

Link to post
Share on other sites

Hehe, du kommer ikke med mange ledetråder, men grønnt er sikkert bra. Er det bensin eller diesel? Er det bensinmotor så begynner du med å ta ut tennpluggen(e). Diesel har som regel glødeplugger. Dersom motoren er full av vann må pluggen ut og motoren dreies for hånd. (Gjerne med en skralle el.l.) Kan jo sjekke om det går først :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hei, og velkommen på BP. Du bør endre overskriften til innlegget ditt for å unngå at tråden stenges. Det skal fremgå tydelig av overskriften hva innlegget dreier seg om. Forøvrig er det vel litt tynt med opplysninger her. Grønn motor... Det står helt sikkert et sted på motoren hvilket merke det er. Bilder hjelper også.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...