Jump to content

Diagnoselampe blinker på KAD300 (EDC)


Bennen

Recommended Posts

I dag opplevde jeg noe merkelig med min KAD300.

Da jeg skulle ta båten opp i plan kom den til ca 2000 omdr for deretter å gå i "nødmodus" 1200 omdr.

Etter å ha brutt strømmen og startet opp på nytt gikk båten i plan helt uten problemer. Har kjørt flere turer etterpå, hvor jeg har startet og stoppet flere ganger uten problemer.

 

Når jeg nå ser på diagnoselampen på EDC-displayet står denne å blinker raskt med en gult lys når motoren går.

Jeg har forsøkt å trykke inn knappen for å lese av feilkode, men så snart jeg slipper går den tilbake til blinkingen nevnt over.

Jeg vet ikke om dennne har gjort det tidligere, og føler meg derfor ikke helt trygg.

Motoren fungerer som den skal, og ingen tegn til feil.

Noen som har erfaring med lignende problem?

Link to post
Share on other sites

Blinking er sannsynligvis en feilkode og du bør få sjekket dette med VP verksted, men det kan også bare være ett engangstilfelle, hvor EDC'en har fått feil signal fra en temp måler e.l.

 

For å få vekk blinkingen er det vanlig å trykke inn knappen, slå på tenningen mens knappen holdes inne og hold knappen inne i 5-10 sekunder.

 

Dette skal slette feilkodene, hvis det er noe galt kommer feilkoden tilbake igjen, dersom det bare var ett engangstilfelle er du vel i rute.

Link to post
Share on other sites

I følge instruksjonsboken skal denne blinkingen indikere at det er en feil.

Deretter skal man trykke inn diagnoseknappen for å lese av feilkode.

Når jeg trykker inn "D-knappen" lyser lampen konstant. Når jeg slipper knappen går den tilbake til den den nevnte blinkingen.

MERKELIG...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...