Faxen Svart 28.April.2011 Del på Facebook Svart 28.April.2011 Jeg mista varmtvanndunken. Den var noe inni h..... tung. Skulle løften over rekka og inn på utriggeren. Da kom en båt og lagde store bølger. Jeg mistet balansen og der gikk han..... Nå koser han seg på 31 meter. Heldigvis var det den gamle..... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
glalaks Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Noen som har mista noe mere siden sist? Jeg har mistet noen vester, men de er alltid plukket opp igjen. De flyter som regel på hytte mista jeg kompisen min i vannet. sku ta imot han da han hoppa ombord, men jeg mista'n... Ellers har jeg mista bare småtteri. Mamma mista mobilen sin mens hu snakka i den.. den fungerte en stund mens den lå på bunnen.. Ja.. også en gang jeg sto på vannski vibrerte det i baken.. Mobilen lå i lomma inni våtdrakten og ringte.. Hva ville du gjort da? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Jeg mistet en påhenger en gang, men den fikk jeg opp igjen. Også mistet jeg kontakt med den fjernstyrte racingbåten så den ga full gass akterover og tok inn mye vann og sank. Jeg fikk også tak i denne igjen, men mesteparten av elektronikk i den ble ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Mistet cowlingen til den ene radiostyrte egenproduserte båten i vannet, fant den aldri igjen. Måtte vrake hele båten pga cowlingen var hele aero-dynamikken i konstruksjonen :p Mistet min brors Torsk i vannet igjen, den var j#€¥* tung og vi manglet redskap i tillegg at dette var lenge siden. :) Fikk tak i den til slutt da pga svømmeblæren hadde blåst seg opp:) Sitér dette innlegget Link to post
Tauet Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Jeg har mistet en Musling 370 med en Suzuki 65HK, Jeg var dum og ung. Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Mista en 30 hk påhenger med båten i plan. Utrolig hvor stille det ble ombord rett etter at motoren forsvant med et brøl. Mista ei kasse øl også en gang. På guttetur. Heldigvis innenfor "dykkedybde", men bare såvidt. Veldig populært siden det var felles drikkevarer... Sitér dette innlegget Link to post
Rolf1412 Svart 21.Mars.2012 Del på Facebook Svart 21.Mars.2012 Mistet brillene i kampens hete med en stor fisk Den var sikkert 400g eller mer.. Sitér dette innlegget Link to post
SIR DAY Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 (redigert) Refresher denne tråden, vi har jo hatt en sesong hvor det garantert er blitt gitt mye til Neptun.. I år har jeg også ofret litt til Neptun: Utenfor Rakkebåene fikk jeg tvinn på vinsjen (innkommende skjøte la seg over) og etter å ha måttet kutte dette ved øyet på seilet, var det å kravle på fordekket og feste det på nytt. Da kom det en ganske ny Nokia-telefon hoppende ut av jakkelomma, tok en piruett på dekket og en salto ut i det blå. Dybde ca 150 meter. Da jeg var på plass igjen i cockpiten full av eder og forbannelse over dette, og skulle stramme genoaen litt, så satte jeg vinsjhåndtaket ned i løse luften og slapp.... Det fine er at jeg er blitt en røver på å baute og få riktig strammet seil uten vinsj, og jeg har fått mye styrke i overarmene.. På Koster skulle jeg kaste anker ut, og ut gikk det. Men hvem f... hadde lagd den knuten?!! Ligger på 4-5 meters dyp, skal hente det neste sommer.. Jepp, trøster meg med at det er sikkert en eller annen som har gitt feitere gaver til Neptun i år... Redigert 26.September.2012 av Magne H (see edit history) Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
littmild Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 (redigert) Har blitt noe i sommer. Håndkle, vinsjhåndtak, lanterneglass, og flagget mitt, med stang og hele pakka. Har heldigvis aldri mistet øl i vannet på guttetur, som Møkkalasset forteller over her, men jeg har klart å sette igjen alle posene med øl og mat til hele kameratgjengen på brygga i Kragerø, det ble oppdaget etter ca 1,5 times seilas, ikke spesiellt populært det heller. Redigert 26.September.2012 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
NicoB Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 velta i sommer med en pioner jolle med 6hk etter total feilvurdering av bølger som jeg skulle hoppe på. Landa på sida og med en flatbunnet jolle så gikk det rett på tryne! Fikk svømt mot land med jolla på slep ca 15m før den sank til bunns, hadde dessverre ikke noe tau å knytte fast så måtte bare gi slipp på den. To mnd etter insisterte en kompis på å dykke etter den og etter 20min så jolla dagslyset igjen. Låg på ca 25m dyp. Drog rein motoren og ble god som ny den Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 En halv losstige, og kalesjen til barnevogna. Losstigen: Jeg sto i stigen på utsida av en oljetanker på vei ned i en slepebåt, det var en del sjø og stigen kom i klem mellom taubåten og tankeren. Stigen røk rett under det trinnet jeg sto på og forsvant i sjøen utenfor Bremerhaven. Jeg var rimelig kjapp med å hoppe ned på dekket på slepebåten etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Tja, båtnøklene, og lokket til kaffekjelen selvfølgelig, det har vel alle. En sykkel, og nå sist limtuben. Sykkelen lå på 5 meters dyp og var lett å få opp med fiskesnøret, men selv om jeg spylte den godt rustet den veldig og måtte snart kasseres. Limtuben som jeg virkelig trengte den søndagen var det litt verre med. Den lå også på 5 meters dyp. Men det løste seg med en hov i et snøre med noen lodd festet på. Fikk den opp på andre forsøk. Hva blir det neste? Lærer man aldri? Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Mista en Hurricane 370 med 30hk yamaha en gang, den fikk vi opp men ikke noe å reparere på desverre. Bikkja røyk på vannet i fjor men fikk han opp i det prada brillene datt av nesa.. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Kjetil1 Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Etter å ha mister dyr mobiltlf og ikke så dyre solbriller på sjøen, har jeg alltid billig telefon og 50 krones solbriller i båten. Har lært på den sure måten. Mista verktøyet for propelldemontering i havna sist søndag, 2m rett ned ved babord drev. Guttungen kom ned i havna med sterk magnet og jeg fikk fisket opp verktøyet... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
NilsPils Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 (redigert) I løpet av et par-tre år: 50m syrefast ankerkjetting, noen hummerteiner, tre mobiltelefoner, to sett båtnøkler og meg selv (tre ganger med klær). Har aldri mer mobiltelefon i brystlomma i eller nære vannet. Har også lært at flytekorken på nøkklknippet har svært begrenset oppdift. Redigert 26.September.2012 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sjøtunga Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 meg selv (tre ganger med klær). Her kan jeg ikke annet enn å sitere Søren Kierkegaard: "Å våge er å miste fotfestet for et øyeblikk. Å ikke våge er å miste seg selv" Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
littmild Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Etter å ha mister dyr mobiltlf og ikke så dyre solbriller på sjøen, har jeg alltid billig telefon og 50 krones solbriller i båten. Dyre mobiler har jeg og mistet mange av, klarer aldri å beholde de mer enn toppen noen måneder, så kjøpte en billig isteden. Den har jeg selvfølgelig hatt i 3 år nå Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Ask Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Eg kjenner ei jenta som mista dyden i vatnet:-) Ask Sitér dette innlegget Link to post
vestlenning Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 En rekke illusjoner... Sitér dette innlegget Bortenfor tvers... Link to post
svebe Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 En mobil, fiskestang og snelle, masse fisk, armbåndsur, klepp, mye redskap, påhengsmotor (8hk Yamaha). Sikkert mer også - fortrengt.... Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Briller er en gjengganger på havets bunn uten tvil . Rederinnen spør altid hva de koster før hun hopper, er de dyre forlanger hun altid halvparten av kostpris til shopping ved neste landligge. De siste gangene har jeg måtte ta en hvit løgn for at feriebudsjettet ikke skal sprekke Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Barbaria Svart 26.September.2012 Del på Facebook Svart 26.September.2012 Propellen til båten og tiltepinnen til jolla, sistnevnte var fjærbelastet og fikk god fart ut i vannet. RIP! Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Sømanden Svart 28.September.2012 Del på Facebook Svart 28.September.2012 (redigert) Kjærringa heiv dreggen og plutselig forsvant hele dritten. Syrefast dregg til 1800,- og 30m blytau... JEG hadde ikke knyti fast enden i båten sa ho... Kompis som dykker, fant den igjen på 11m. En annen kompis mista lommeboka i første slusa opp til Notodden en gang. Hele reisekassa og kort gikk rett til bunns. Han spurte om han kunne stupe utti og se etter den. Ha ha, sa slusemannen, det er bekmørkt og kaldt vann og j.... grumsete men ok, du får ett forsøk. Kan ikke blokere slusene alt for lenge. Er flere som skal på Bluesfestivalen. Han kom opp etter lenge, med lommeboka i hånda! Året etter kom han opp til slusene igjen, og da utbrøyt han som tok i mot betaling: Er jo deg med lommeboka jo... =) Redigert 28.September.2012 av Sømanden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.September.2012 Del på Facebook Svart 30.September.2012 Jeg mistet den ene tøffelen en gang jeg skulle hoppe ned på bryggen. Men den landet rett vei og fløt som en båt, så den ble reddet! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
glalaks Svart 30.September.2012 Del på Facebook Svart 30.September.2012 Eg kjenner ei jenta som mista dyden i vatnet:-) Ask Hmm.. Kjenner vi samme jenta?? Haha Jeg har Mista en del fisker i vannet.. Mista digitalkamera i vannet.. Borte var det.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.