Jump to content

Puter


GKN

Recommended Posts

:yesnod:

Jeg har en 28 Fot Årø med AkterCabin der vi vurderer å bytte de gamle putene, både Foran og Bak. De gamle putene er lave og litt onde å sove på.

Mottar gjerne tips på hvor man kan få gjort noe slikt her på Østlandet?

Samt hva man tror det vil koste (gjerne også hvis man har lik "Båt type/størrelse")

Ønsker puter som er høye og litt hardere en dagens.

Hvis noen har stoff (slitesterkt) som anbefales brukt til nye puter mottas det også med TAKK!!

Link to post
Share on other sites

...det kommer litt an på hvor på "Østlandet" du holder til...

 

Jeg er godt fornøyd med en systue/salmaker i Bærum (karen heter Staszel). Han tok ca 500kr pr pute for arbeidet pluss materialer (tillegg for metervaren av trekket, ikke bakside, glidelås etc..) for syingen. Regn med at det koster noe mere å skjære til madreasser, men dette gir i alle fall en indikasjon.  Firmaet heter Rønsdal A/S tlf 66 84 52 40. Ta en telefon og få et prisoverslag, så har du noe å sammenligne med når du kontakter andre?

 

Ellers så finner du muligens opplysnigner under "Firmaer som jeg er godt fornøyd med" og tilsvarende "missfornøyd"...

 

:-) fredriksen

Link to post
Share on other sites

Holder akkurat på å trekke om min 23 år gamle Elwaro 30. En båt i samme type som din.

Har undersøkt priser rundt om i Oslo - Drammens-området og funnet en systue med 3 damer ved Sandvika. De er rimlige, har godt utvalg i stoffprøver og er dyktige rent håntverksmessig.

Bentes Systue og båtputer (tlf: 67547010) Brukes av mange båtfolk i området og er vesentlig billigere enn Rønsdal ved Hvalstad.

Har vært i kontakt med dem begge.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

hei du, hvor håller du til?

hvor tykke er putene du har idag?

 

Jeg har presis gjort dette prosjektet på min båt, og kan gi deg en del tips om priser og leverandører.  Men det er klart att den infoen er hu ikke intresant hvis geografien setter stopper

Jeg bor i Kongsberg, ca. 1,1 time fra Oslo, mottar gjerne noe mere tips fra deg (pris og leverandører)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...