Jump to content

hva vasker dere plotterskjermen med


leopard

Recommended Posts

Brillespray. Ser ikke problemet. Den er laget til å tåle en støyt. Plotterskjermen er da en bruksting og ikke en antikk gjenstand. Mye tull her.

Syns spørsmålet var veldig relevant.

Bør være litt forskiktig med hva en bruker.

X'en tørket av en Garmin med en fille med Zalo på. Ikke noe sucsess. Skjemen fikk ett gråskjær og ble aldri den samme.

Hanldet denne "Flat screen LCD liquid clean" på Expert i Strømstad. bruker den på PC, TV og Plotter skjermer. 90 sek, holder nok for 2-3 år.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jeg har også hatt problemer med å få kartplotterskjermen (Interphase) ren, men skal sannelig ta en tur innom Clas Ohlson eller Staples og kjøpe rensevæske med klut for slike skjermer til kr.99,- og se om det funker.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ser at Expert (i Norge) har skjermrens til 249 kroner!!! Tror jeg forsøker den til 99 kroner fra Staples eller CO først.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har fulgt med microfiberklut med alle ekkoloddene og plotterene jeg har kjøpt i moderne tid.

 

Trenger jeg kraftigere lut har jeg brukt LCD skjermrens. Det er stor forskjell på hva skjermene tåler. De fleste touchskjermer har glass i fronten og tåler det meste når det gjelder vasking, Raymarine E og C Classic derimot tåler nesten ingenting før antirefleksbehandlingen forsvinner.

 

Viktig å ikke gni salt rundt omkring på skjermen med microfiberklut eller annen fille da dette vil virke som et slipemiddel.

Link to post
Share on other sites

Har fulgt med microfiberklut med alle ekkoloddene og plotterene jeg har kjøpt i moderne tid.

 

Viktig å ikke gni salt rundt omkring på skjermen med microfiberklut eller annen fille da dette vil virke som et slipemiddel.

 

 

Problemet er at de fillene som følger med er rota bort i løpet av første måneden.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

X'en tørket av en Garmin med en fille med Zalo på. Ikke noe sucsess. Skjemen fikk ett gråskjær og ble aldri den samme.

Hanldet denne "Flat screen LCD liquid clean" på Expert i Strømstad. bruker den på PC, TV og Plotter skjermer. 90 sek, holder nok for 2-3 år.

 

Tar tilbake og ser at Zalo ikke er bra.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Som for TV og data-skjermer:

De fleste skjermer har en overflatebehandling som kan skades, mattes eller fjernes.

Bruk kun litt skjermrens av gangen, ellers kan du få skjolder som er vanskelig å fjerne. En liten dusj er nok.

Unngå såpe da det kan ha oppløsningevne som f.eks Zalo.

Hvis du har fått salt på skjermen så skal ferskvann på klut brukes først. Tørk veldig LETT over ellers gnir du saltet inn og det kan ripe.

Kjøkkenpapir kan være ganske hardt/slipende hvis det ikke er fuktet. Bedre med mykt toalettpapir.

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...