TB2855 Startet 26.April.2011 Del på Facebook Startet 26.April.2011 Hei, er det noen som vet skift intervallet på belgen til eit Bravo 3 drev? Det står faktisk ingenting om dette i vedlikehalds håndboken Men der står at du skal smøre propellakselen, og etterteite propellmutteren hver 2. måned??? Jadda, det gjør vi vel ALLE Å ta båten på land seks ganger i året er vel ikke uvanelig Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Teerex Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 det var vel snakk om hele 7 år intervall. Men 5 år er kanskje lenge nok hvis man føler seg usikker. Men det hadde jo vært kjekt om noen fant opp en metode for å inspisere innvendig i belgen jevnlig uten å ta av belgen. Ikke noe kjekt om det ligger vann der i 7 år. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Birchwood 320 Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Fatter ikke hvorfor der ikke er laget en liten sak kor en kan se om det kommer vann inn i belgen. Det hadde vert veldig praktisk. 5 år er vel det eg synes er maks. Men med årlig sjekk av skader og hvordan gummien ser ut. Det vokser seg fast skjell og greier der som kan gisse hull. Det tror eg er noe mercruiser ikke har tenkt på Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Teerex Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 det finnes jo sånne fancy optiske kikkehullsgreier med led-lys på som man kanskje kunne lage et lite hull til i transom eller noe og komme til fra motorrommet. En slags vanntett lukkbar gjennomføring. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
arnstein156 Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 Fikk beskjed på service at dette skulle gjøres hvert 5. år, men kontrolleres årlig. Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
TB2855 Svart 26.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2011 Ok, takker for svar. Min er fem år no, skal inspisere i løpet av uka å sjekke. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
NBF16 Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Har nettopp byttet belg på Bravo X3. Så antydning til slitasje på belg på grunn av lange "hinge pin"-bolter. De stakk en liten millimeter utenfor gjengepartiet. Slipte boltene litt kortere. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Hvis du ser i dokumentarkivet vil du finne Mervcruiser (Bravo drev med service) så vil du se at skiftintervallet er hvert 5 år. Alikevel vil jeg anbefalle at du sjekker denne MEGET nøye og tar den av hvert år. Det er desverre svært mange som får lekkasje mellom belg og slangeklemmer, belgen ser da hel og fin ut, men du får vanninntrengning og rusten/ødelagt drivknute. Dersom drivknuten skjærer seg kan svært mye mer ryke. Dette skjer desverre for ofte, da en kjapp visuell inspeksjon ikke avdekker dette. /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Teerex Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Derfor burde det være ønskelig å lage et inspeksjonshull fra innsiden av båten/transom inn i belgen for inspeksjon med inspeksjonskamera/boroskop. Evt. en vannføler/alarm inni der... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Captain Chaos Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Derfor burde det være ønskelig å lage et inspeksjonshull fra innsiden av båten/transom inn i belgen for inspeksjon med inspeksjonskamera/boroskop. Problemet er at du da kan få vann fra båten og inn i belgen den veien..Det sitter jo en sim-ring her for å forhindre dette. /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Teerex Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Tja men man ordner jo bare til med en plugg, type gjenget eller gummi som sitter i til vanlig da. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
kupling Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 Ja i boka står det 5 år....belgen min har stått i siden den var ny ,10år.Har tatt av drevet hvert år for innspeksjon,belgen og knuten ser bra ut nå også,men skal bytte den til høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.