Jump to content

Polering for hånd eller maskin?


Magne A.

polering for hånd eller maskin?  

107 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hva er fordler og ulemper? Lett å få skjolder osv. med maskin?

Er ikke helt sikker på alle fordelene og ulempenene, men det jeg opplever er at det går fortere og blir blankere med maskin, men det bråker mer, du risikerer å overopphete gelcoaten hvis du kjører med for høyt turtall, og du kan lett lage riper og hakk.

Er båtpolishen fra biltema noe tess?

Polishen fungerte fint for meg i hvert fall. Hvor god voksen er, finner jeg vel ut først om noen måneder.

 

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Link to post
Share on other sites

i år ble det også for hånd. Brukte den tidligere omtalte BT-maskina med to hoder, men forkastet den raskt og tok frem tvist og pollerduk. Har ikke brukt maskin noen gang, så jeg valgte det jeg kunne fra før :)

Blir noen runder rundt båten med supercleaner, pollering og 2Xvoksing. Resultatet blir bra og holder hele sesongen samt var blank og fin da jeg tok av burkaen forleden dag...

Link to post
Share on other sites

Overbygget tar jeg for hånd siden det er litt kriker og kroker m.m. Fra fenderlista og ned kjører jeg på med maskin. Har brukt Nor-Pol sin rubbing ett par år nå, det blir veldig bra resultat på båten vår ihvertfall. Smører på med en påføringsvamp og så maskin til det er blankt og fint. Så smører jeg på Meguiars Pure Wax tilslutt, blir kjemperesultat og holder seg utrolig bra hele sommeren.

 

Lykke til :cheers_wine:

Mvh

 

Skogens Konge :)

Link to post
Share on other sites

Jeg polerer en del båter hver vår, og om de er maskinpolerte fra (året) før kan man få veldig godt resultat med nøye vasking og så håndpolering.

 

Generelt bruker jeg en kraftig polermaskin, da det gir penest resultat. Hardvoks oppå gir bedre varighet, og er en kjapp prosess når du allerede har polert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...