Magne A. Startet 26.April.2011 Link til dette innlegget Startet 26.April.2011 Polerer dere for hånd eller med maskin ? Link to post
kuc48c Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Polerer dere for hånd eller med maskin ? Maskin. Den Biltema maskinen med 2x poleringssvamper er noe av det bedre jeg har brukt. Link to post
Seilaren Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Det varierer fra båt til båt. På seilbåten som var 30 år gammel og veldig matt brukte jeg kraftig maskin til både rubbing og boning. På nyere båter boner jeg for hånd.. God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
volvo_penta_ Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Hva er fordler og ulemper? Lett å få skjolder osv. med maskin? Er båtpolishen fra biltema noe tess? Link to post
Xtian Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Hva er fordler og ulemper? Lett å få skjolder osv. med maskin? Er ikke helt sikker på alle fordelene og ulempenene, men det jeg opplever er at det går fortere og blir blankere med maskin, men det bråker mer, du risikerer å overopphete gelcoaten hvis du kjører med for høyt turtall, og du kan lett lage riper og hakk. Er båtpolishen fra biltema noe tess? Polishen fungerte fint for meg i hvert fall. Hvor god voksen er, finner jeg vel ut først om noen måneder. Christian 8-) Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Mariell Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Svarte ikke. Bruker både og. Maskin på skrog og større flater (skrog). ellers kun håndmakt. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Eureka Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 i år ble det også for hånd. Brukte den tidligere omtalte BT-maskina med to hoder, men forkastet den raskt og tok frem tvist og pollerduk. Har ikke brukt maskin noen gang, så jeg valgte det jeg kunne fra før :) Blir noen runder rundt båten med supercleaner, pollering og 2Xvoksing. Resultatet blir bra og holder hele sesongen samt var blank og fin da jeg tok av burkaen forleden dag... Link to post
Lazy Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Har alltid polert for hånd og det funker veldig bra. Prøvde en kraftig polermaskin i år og må jo si at resultatet ble flott. Link to post
plastpesten Svart 26.April.2011 Link til dette innlegget Svart 26.April.2011 Jeg bruker Autosol, tynner den litt ut med rent vann, påfører med klut. Kjører den av igjen med maskin. Legger så på en teflon polering, som jeg legger på for hånd og tørker av igjen for hånd. Blir meget bra. Link to post
Skogens Konge Svart 30.April.2011 Link til dette innlegget Svart 30.April.2011 Overbygget tar jeg for hånd siden det er litt kriker og kroker m.m. Fra fenderlista og ned kjører jeg på med maskin. Har brukt Nor-Pol sin rubbing ett par år nå, det blir veldig bra resultat på båten vår ihvertfall. Smører på med en påføringsvamp og så maskin til det er blankt og fint. Så smører jeg på Meguiars Pure Wax tilslutt, blir kjemperesultat og holder seg utrolig bra hele sommeren. Lykke til Mvh Skogens Konge :) Link to post
Hansi Svart 30.April.2011 Link til dette innlegget Svart 30.April.2011 Skjærgårdsjeepen polerer jeg for hånd. Da jeg hadde turbåt brukte jeg maskin på skroget og hardtoppen. Resten ble tatt for hånd. Link to post
Nightlife Svart 30.April.2011 Link til dette innlegget Svart 30.April.2011 Jeg polerer en del båter hver vår, og om de er maskinpolerte fra (året) før kan man få veldig godt resultat med nøye vasking og så håndpolering. Generelt bruker jeg en kraftig polermaskin, da det gir penest resultat. Hardvoks oppå gir bedre varighet, og er en kjapp prosess når du allerede har polert. Link to post
FredrikW Svart 30.April.2011 Link til dette innlegget Svart 30.April.2011 Siden båten bare er 21 fot gjør jeg poleringsjobben for hånd. Men lat som jeg er, så skal ikke båten bli så veldig mye større før maskinen må frem, eventuelt betale noen for å gjøre jobben... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn