Jump to content

Ønsker tips og veiledning for montering av 290 transom


timon90

Recommended Posts

Jeg skal om ikke lenge tilpasse og montere 290 transomen på båten min. Er det noen som har tips og råd ang. montering?

 

Jeg er veldig usikker på plassering, og redd for å ikke montere det på riktig plass. Hvor mye avvik kan det være før det gjør noe?

 

Jeg måler ca 12 graders akterspeilvinkel, noe som er optimalt, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få hullet rett.

 

 

 

Mulig det er noe dårlig formulering her, men vi prøver.

Link to post
Share on other sites

dersom akterspeilet ditt er plant i området som skjoldet ditt skal settes og du bruker Volvo Penta monteringsplansje, (tror jeg betalte 120 nok +mva sist jeg kjøpte)så er det fryktelig lite som kan gå galt. Som alltid så lønner det seg og oppgi litt detaljer... hvilken båt og motor, singelprop eller duoprop ????

Generelt vil jeg for egen risiko si at dersom du monterer høyere enn 15mm over VP målet så får du problemer. Monterer du lavt mister du fart og treffer flere skjær... :flag:

Link to post
Share on other sites

Veit ikke hvor mye klaring det er under bunnpanna, men det var jo orginalt med V8 i den, så regner med det er bra nok klaring. Du mener 40mm er minimum eller? Og at jeg skal montere det etter tegninga, alstå med mål tilsvarende 12 grader akterspeilsvinkel?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...