Jump to content

Endringer på NB870 skrog etter 2007


jone

Recommended Posts

Bunnen er forlenget med noen centimeter som skal gi noe bedre bæring akterut.

Se på bilde under så ser du den gamle bunnen som slutter et stykke før bakenden av båten.

Etter 2007 er denne bunnen forlenget slik at den går lenger bak, men ikke helt bak til bakenden.

Kanskje en 20-30 centimeter lenger bak. Du kan jo se på bildene på båter før og etter 2007 på FINN så ser du det.

uttak20092.jpg

 

Bildet er forøvrig av en 8700, men 870 er lik i bunnen (før 2007).

 

Om du bør ta mye hensyn til det tro jeg ikke så lenge du ikke det er en stor og tung motor, og/eller du har mye last. Noe bedre har den jo blitt iflg NB, men også den gamle går bra. Trimplan er et must på de gamle, men de nye er kanskje litt mindre avhengig av det?

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Tråden är visserligen ett par månader gammal, men kanske är du intresserad i alla fall.

 

Jag har en del bilder på min hemsida på skillnaden, och där jag även byggt ut min NB870 till ungefär den nya skrovformen. Se NB Forum, välj "Dagbok" och "April-maj 2008". Skrovet förlängs med c:a 60-70 cm och båten blir inte alls lika "vinglig" i planing längre.

 

skrovforl15.jpg

Redigert av Ingper (see edit history)

Ingemar E.

NB Forum

Link to post
Share on other sites

Du har nog rätt att originalet inte är förlängt riktigt lika mycket. Jag tror jag förlängde kanske 5-7 cm mer än NB Marine. Utan att ha målet på min båt - kan det kanske vara 50 cm längre i original ? Bifogar en bild på på det nya skrovet med den gamla formen inritad.

nyttskrov.jpg

Redigert av Ingper (see edit history)

Ingemar E.

NB Forum

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...