jone Startet 26.April.2011 Del på Facebook Startet 26.April.2011 Jeg ser på annonser på NB870 at det er gjort noen endringer på skroget på NB870 som er levert etter 2007. Noen som vet hva dette går i, er det betydelige forbedringer som bør hensyntaes? Når jeg leter etter den rette båten. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 26.April.2011 Del på Facebook Svart 26.April.2011 (redigert) Bunnen er forlenget med noen centimeter som skal gi noe bedre bæring akterut. Se på bilde under så ser du den gamle bunnen som slutter et stykke før bakenden av båten. Etter 2007 er denne bunnen forlenget slik at den går lenger bak, men ikke helt bak til bakenden. Kanskje en 20-30 centimeter lenger bak. Du kan jo se på bildene på båter før og etter 2007 på FINN så ser du det. Bildet er forøvrig av en 8700, men 870 er lik i bunnen (før 2007). Om du bør ta mye hensyn til det tro jeg ikke så lenge du ikke det er en stor og tung motor, og/eller du har mye last. Noe bedre har den jo blitt iflg NB, men også den gamle går bra. Trimplan er et must på de gamle, men de nye er kanskje litt mindre avhengig av det? Redigert 26.April.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingper Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 (redigert) Tråden är visserligen ett par månader gammal, men kanske är du intresserad i alla fall. Jag har en del bilder på min hemsida på skillnaden, och där jag även byggt ut min NB870 till ungefär den nya skrovformen. Se NB Forum, välj "Dagbok" och "April-maj 2008". Skrovet förlängs med c:a 60-70 cm och båten blir inte alls lika "vinglig" i planing längre. Redigert 24.Juni.2011 av Ingper (see edit history) Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
olpi Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 ER orginalen forlenget med 60-70 cm, eller tenker du på det du har gjort?? Såvidt jeg husker var det vel kanksje så langt fra den gamle "knekken" og til bakkenden av båten, og den nye bunnen gikk vel ikke helt akterut i 2007 (etter mod). Sitér dette innlegget Link to post
Ingper Svart 24.Juni.2011 Del på Facebook Svart 24.Juni.2011 (redigert) Du har nog rätt att originalet inte är förlängt riktigt lika mycket. Jag tror jag förlängde kanske 5-7 cm mer än NB Marine. Utan att ha målet på min båt - kan det kanske vara 50 cm längre i original ? Bifogar en bild på på det nya skrovet med den gamla formen inritad. Redigert 24.Juni.2011 av Ingper (see edit history) Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.