Jump to content

vaskestav med svamp (eller lignende) til skrogvask?


Framtia

Recommended Posts

- hehe, slik som mye av det man rasker med seg fra BT. Hva med å mekke deg et feste til svamp frempå en sånn Jif vaskemopp? Den er jo fleksibel og fin.

 

Regner med at du sikkert vil ha et redskap i plast så du ikke riper opp det blå skroget ditt av metalldeler...

 

Alternativt er det jo bare å sjøsette gummibåter, dra seg rundt skuta og vaske med svampen..

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noe slikt du tenkte på.

Innkjøpt på ICA i Strømstad i dag, etter ide fra denne tråden.

Kan skrus på vaskestaven de selger på ICA. Jeg tenkte å feste den på en stang jeg har.

svamp_med_nal.jpg

 

Svampen kan byttes ut når den er slitt/møkkete. Er festet med borrelås

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hva med dette settet fra maritim.no? Komplett vaskesett med tilbehør. Inneholder: Teleskopisk skaft, svaber, børste og båtshakekrok.

Mer i samme leia fra Maritim her.

 

w1970_1990.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Den så fin ut Lano2, prøvde å få tak i den her hjemme men uten hell. Jeg kjøpte derimot en "proffmopp fra Jordan", og den viste seg å være ypperlig til mitt bruk. Liten og hendig, og med låsbart brett gjorde at jeg raskt fikk vasket skroget etter helgens båttur.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

JEg har en som jeg er veldig glad i. Den er stor som en bilsvamp festet til en langkost. Den kan dyppes i bøtte og det er også en mekanisme for å klemme ut vannet av svampen med håndtaket. Eneste problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal få tak i nye svamper. Kjøpte den i sin tid på Jernia i Oslo, men de har den ikke lenger. Noen som har tips?

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg brukte den mikrofiber våtmoppen som følger med. Spylte først av med ferskvann, deretter dyppet jeg hele moppen i en bøtte med båtshampoo og så var det bare å vaske ivei. Spylte av med ferskvann etterpå, og så tørket jeg over med en tørr klut.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...