Jump to content

billig Gummi fender(remser) til og feste rundt båsen.


wilsnow

Recommended Posts

Rimelig sikker på at SeaSea (tidligere Byggplast Båtutstyr) på Rud i Bærum har dette. Billig også.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Ser at du bor i Østfold.

Prøv Her eller her.

Har selv montert en annen variant fra en av disse leverandørene. De ble stripset fast og gir ingen merker på skroget hvis du kommer borte i dem.

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Gjorde samme som Bitteliten, men brukte plast strips... og det henger nå fortsatt der... buntet alle fendrene sammen til en lenke, og deretter fast utriggerne

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Billigste løsning, som er nok for mindre båter iallefall: Kjøp et par liggeunderlag på Biltema til 60-70 kr. Skjær de opp i passende bredde, kle de rundt utriggerne, fest med strips og vips hele greia er fendret. :thumbsup:

 

Vel, jeg må innrømme at jeg er sunnmøring...

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd varianten med en haug med små biltema fendre. Konseptet er greit, men fendrene presses til slutt under uteliggeren. Hverken Biltemas eller Chlas sine groveste strips varte mer enn kort tid for mitt vedkommende, hveken svarte eller hvite. Men med litt tynt tau har det holdt veldig bra.

Link to post
Share on other sites

Når jeg lå i bås brukte jeg trosse på 60-70mm tykk rundt hele veien og stripset disse fast i utriggerne gjennom "kordelene" med kraftige plast strips. Jeg gadd ikke ta dem bort da jeg flyttet til egen flytebrygge, så jeg ser at han som har overtatt min plass bruker de enda. (har i allefall hengt der i 5-6 år.. Trossene (2 x 10-12m) betalte jeg ingenting for, det var bare kapp sa han jeg snakket med der jeg fikk dem..

Link to post
Share on other sites

på grunn av restriksjoner i havna(slik at det ikke blir hummer og kanari) må jeg ha av denne typen eller lignende. noen som vet om en billigere plass, syns det er litt dyrt :(

 

Syns ikke det var så avskrekkende pris, men det kommer jo litt an på hvor mange meter du skal ha selvfølgelig.

Ellers kan du vel gi ett tips til foreninga om og ordne rabatt hos Maritim f.eks

Syns de burde hatt en ordning på den biten

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...