wilsnow Startet 27.April.2011 Del på Facebook Startet 27.April.2011 Hei lurer på om det fins noen plass det er mulig og kjøpe disse, er sånn sorte remser med bobler på som man blåser opp og stripser fast til båsen. de har det på butikken ved havna, men er svindyrt. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det billig? Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Rimelig sikker på at SeaSea (tidligere Byggplast Båtutstyr) på Rud i Bærum har dette. Billig også. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Sitrin Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Ser at du bor i Østfold. Prøv Her eller her. Har selv montert en annen variant fra en av disse leverandørene. De ble stripset fast og gir ingen merker på skroget hvis du kommer borte i dem. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
tuffff Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Det høres ut som en Parmafender - og disse er ikke billige. Samme hvor du kjøper. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Kanskje kan en "pent brukt" nylontrosse/fortøyningstrosse fra større skip fungere om du har mulighet til å få kjøpt noe rimelig, eller kjenner noen som har å gi bort grunnet utskiftning. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Maritim har jo slike.... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 (redigert) Jeg kjøpte rimelige fendre og stripset de fast. Fant ut at det er mye billigere Redigert 27.April.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Bruk rustfrie strips. Ellers kan du fort mangle fendere. Eg har prøvd. Byttet til det Biltema kaller rustfrie bunteband. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Jeg bruker plaststrips. Clas Ohlson har i mange størrelser Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Gjorde samme som Bitteliten, men brukte plast strips... og det henger nå fortsatt der... buntet alle fendrene sammen til en lenke, og deretter fast utriggerne Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mouche Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Hvor lenge varer disse plast stripsene før de er spist opp av sol og saltvann? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tom Rør Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Jeg vil tro at de ordentlig "grove" stripsene holder lenge, og det ville vært uflaks om alle røk samtidig! Dermed kan man bytte ut de som ryker etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 (redigert) Billigste løsning, som er nok for mindre båter iallefall: Kjøp et par liggeunderlag på Biltema til 60-70 kr. Skjær de opp i passende bredde, kle de rundt utriggerne, fest med strips og vips hele greia er fendret. Vel, jeg må innrømme at jeg er sunnmøring... Redigert 27.April.2011 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
wilsnow Svart 27.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2011 på grunn av restriksjoner i havna(slik at det ikke blir hummer og kanari) må jeg ha av denne typen eller lignende. noen som vet om en billigere plass, syns det er litt dyrt :( Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Jeg har prøvd varianten med en haug med små biltema fendre. Konseptet er greit, men fendrene presses til slutt under uteliggeren. Hverken Biltemas eller Chlas sine groveste strips varte mer enn kort tid for mitt vedkommende, hveken svarte eller hvite. Men med litt tynt tau har det holdt veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Jeg kjøpte små fendere på biltema, men de sprakk etter en sesong. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
alfb Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Når jeg lå i bås brukte jeg trosse på 60-70mm tykk rundt hele veien og stripset disse fast i utriggerne gjennom "kordelene" med kraftige plast strips. Jeg gadd ikke ta dem bort da jeg flyttet til egen flytebrygge, så jeg ser at han som har overtatt min plass bruker de enda. (har i allefall hengt der i 5-6 år.. Trossene (2 x 10-12m) betalte jeg ingenting for, det var bare kapp sa han jeg snakket med der jeg fikk dem.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 på grunn av restriksjoner i havna(slik at det ikke blir hummer og kanari) må jeg ha av denne typen eller lignende. noen som vet om en billigere plass, syns det er litt dyrt :( Syns ikke det var så avskrekkende pris, men det kommer jo litt an på hvor mange meter du skal ha selvfølgelig. Ellers kan du vel gi ett tips til foreninga om og ordne rabatt hos Maritim f.eks Syns de burde hatt en ordning på den biten Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 27.April.2011 Del på Facebook Svart 27.April.2011 Om du stripser fast Rørisolasjon på din side av utriggeren. (evt snakke med naboen om han vil ha i samme slengen) så ligner det jo litt. kr. 30,- for to meter er jo ikke mye. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.