Jump to content

Klargjøre lite brukt båt for sommeren


Cpt.Salamander

Recommended Posts

Jeg har en Uttern S52 som er fra 2009. Den har ikke vært brukt veldig mye opptil nå og skal klargjøre den for sommeren.

 

Har lest litt guider på nett på hvordan man skal klargjøre båter men mange snakket om å slipe ned med sandpapir, pusse osv.

Er dette noe jeg også må gjøre med min båt eller holder det greit med å ta en ordentlig vask, bruke stålbørste under vannlinjen og rulle på nytt bunnstoff?

Link to post
Share on other sites

på så ny båt er dette bare tull.

 

spyl over bunnen og vask, påfør 1 nytt lag selvpolerende bunnstoff, tut & kjør

 

Nytt lag? er du sikker på at det trengs, mener mange har påstått at det holder med å påføre hvor det slitt/skrapet vekk?

 

Står mye info i tråder om bunstoff rundt om på forumet, bare å søke litt :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg flekker også kun over der det er tynnslitt bunnstoff. I selvpolerende bunnstoff er den aktive bestanddelen (hovedsakelig kopper) jevnt fordelt i bunnstoffet. Så, etter som bunnstoff slites bort, kommer det stadig frem nye aktive groehindrende bestanddeler.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...