Jump to content

Ny benkeplate i pentry


Astor

Recommended Posts

En enkel og grei (og billig) løsning er baderomspanel.  Fuktsikker kryssfiner med hvit melamin overflate (finnes selvsagt også med div. mønster a la «gammel dame»).  Fås i 60 cm. brede plater i forskjellige lengder.  Lett å arbeide med og holdbart til tusen.  Ser bra ut i tillegg, i alle fall med en teak kantlist.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hva med Ikea? De har mange pene plater og produserer etter mål. Er vel standard tykkelse men du ser ut til å ha plass til en plate på rundt 30mm.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hva med å prøve Corian? Fler og fler båtprodusenter benytter dette i byssa. Ekstremt slitesterkt, lett å holde rent, finnes i mange farge og overflatemønstre. lett å skjære i og bearbeide, har jeg lest. Koster visstnok en del, men du skal jo ikke ha så mye.

 

Slik ser det ut i Windy 34

Hej KOB !

 

hur funker det praktiskt med Corian,.....varme kastruller osv, det er ju ett slags

plastmaterial  blir det märken osv eller håller det seg så fint som det er på båtmesserna?

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Hej KOB !

 

hur funker det praktiskt med Corian,.....varme kastruller osv, det er ju ett slags

plastmaterial  blir det märken osv eller håller det seg så fint som det er på båtmesserna?

Har fungert fint i 4 år hos oss. Vi er ikke blant de som koker mest ombord. Corian er veldig hardt og det skal mye til å skade det. Får du riper fra kniver o.l. kan det "pusses" bort slik at overflaten blir like fin. Overflaten trenger ingen behandling ut over vanlig rengjøring for å holde seg pen.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Corian virket som en god idè - helt til jeg mottok prislisten. Det er ikke bare båtdeler som er dyrt, men kjøkkenbenker også.

 

Så vidt jeg husker kom "min" plate på ca. 5000,- - 6000,-, og mitt pentry er ikke spesielt stort.

 

Corian kan forresten beskues på Esso's "On the run", som bruker dette på disken.

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

:confused:

Du har vel ikke sett feil på en null, GeirKS?

Eller er disse Corianplatene gullbelagt? ( De var jo riktignok pene å se på )

Stemmer prisen skjønner jeg godt at de ikke hadde lagt ut priser på nettsidene sine!

Har også tenkt på å skifte benkplate, men ikke til en slik pris.

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Skal se om jeg finner prislisten, men det tviler jeg på. Prisen er pr. kvadratmeter, og ganske så høy. Etter det jeg husker så er det tillegg for bearbeiding ved vaskekummer, kjølebokser osv.

 

Skal man kun ha en liten plate så kan man nok finne plass på budsjettet. Fordelen med Corian er at man kan forvente at det varer i båtens levetid, og at det ser ganske fint ut, hvis man velger en tidløs farge.

 

Skal legge ut prisen hvis jeg finner igjen prislista.

 

Corinor, som selger platene, sender gjerne brosjyre, prisliste og et par vareprøver. Materialet, som består til en stor del av aluminiumhydroksyd, er tungt og massivt. Virker veldig hardt og solid. Så vidt jeg husker tåler det også varme kjeler.

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Jeg trengte noe tilsvarende og troppet opp hos lokal båtprodusent, og fikk (ja, fikk = gratis) en rest de hadde liggende. Men nå hadde ikke jeg bruk for mer enn ca 40 x 40 cm hvor oppvaskkummen skulle felles ned. Dette var midt i ferietiden, og det var liten aktivitet i lokalene. Mannen jeg traff på var svært hjelpsom og kuttet plata til på mål for meg  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kan man kutte og bearbeide disse corian platene selv, eller krever det spesilet utstyr.

Jeg tenker da på å kutte hull til vask, og kokeplate ol.

Ser veldig fine ut forresten.

Å kutte i corian går fint med vippesag f.eks.. skarpt blad og middels vigging, så er det som å skjære i varm geitost som min gamle snekkerlærer sa..

Link to post
Share on other sites

Vi skal ha 2 Corian plater i nye båten vår

 

Dette bildet er fra badet

Bilde

Denne platen er spesiallaget for båten vår. Nidelv bestiller den etter en mal de selv lager. Denne plata kostet 9000 kroner (for oss)

 

I byssa på N 300 er corian standard.

Bilde

 

Jeg mener å ha hørt at platene i corian freses ut på en datastyrt fres. I byssa har vi løse lokk i corian til å legge over vasken og kokeplatene

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...