Jump to content
CSL

Baser for windsurfing i Oslofjorden, hvilke alternativer finnes?

Recommended Posts

CSL   
CSL

Hei!

Jeg har planer om å starte med windsurfing. Drevet mye med jolleseiling før, og seiler nå større båter, dog eier jeg ikke egen seilbåt for tiden.

Har blitt medlem i Lysakerfjorden Brettseileklubb, men er venteliste der på å få lagringsplass i containter i strandkanten. Er det noen som kjenner til et lignende tilbud for lagring av utstyret i nærheten av vannet? Har ikke egen bil, så synes det blir dumt å kjøpe eget brett før jeg har et sted ved vannet for oppbevaring. Er jo dumt å kjøpe inn utstyr som ikke blir brukt.

Noen som kjenner til en seilforening e.l. som tilbyr dette?

Legger til at jeg har tatt kontakt med KNS, kanskje de har noe tilbud på Ulabrand.

ohm   
ohm

Bumper denne for deg jeg, siden jeg er i samme situasjon.

CSL   
CSL

Takker for det.

Venter på svar fra KNS. Lysakerfjorden brettseilerklubb hvor jeg er medlem har ca. 35 på venteliste, hvilket vil si at jeg ikke får containerplass før neste år (i tillegg ingen plass å legge båten på, så må ta bussen uansett).

Krysser fingrene for at KNS har plass, det er mitt beste håp inntil videre, vil helst slippe å vente et år...

Prebensen   
Prebensen

Hei,

Jeg er redd lysaker er det eneste tilbudet av den typen.

kalesje   
kalesje

I indre oslofjord finnes det flere alternativer. Det samme for ytre.

Sjekk surfersinfo.no og gå inn på spotguide. Der finnes du masse alternativer. Du kan også se på windsurferguiden.no.

Hilsen ivrig windsurfer

COOP   
COOP

Tror KNS skulle ha plass hvis du blir medlem. Har seilet der i 3 år, riktignok i seilbåt, men det virket som det skulle være god plass for brettseilere. Anbefaler deg dessuten KNS pga godt miljø og fin beliggenhet.