Jump to content

Fremgangsmåte - Vårpuss


tom-ass

Recommended Posts

For min del hadde det videre arbeidet vært rubbing med autosol polercreme (ettersom behov) og videre polering med en flytende båtvoks. Hvis jeg har tid til slutt så legger jeg på en hardwoks for å holde poleringen bedre og lengre.

 

Polercremen er også fin å bruke på propellen for å få den glatt og fin :)

 

Til slutt vaskes fenderlister og annen sort plastikk og får en runde med polering for plast - mest for å få vekk de hvite sporene etter annen polering.

Link to post
Share on other sites

Du må nesten teste Macguiars One Step Tom-ass. Testet det for førstegang i år og jeg er ganske imponert. Så bruker du Pure Wax`n etterpå. Er litt jobb med den, men er verdt strevet når du ser resultatet. Blir blankt som fy, gjenstår å se om den holder sesongen ut da.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ta opp den igjen. Har hatt båt i alle år, men har ikke gjort så mye med de når det gjelder polering. Nå har jeg imiddlertid en 37 fots seilbåt som trenger en oppshining. Gelcoaten er begynt å gulne og hele båten er matt og trist.

 

Har etter anbefalinger her kjøpt med en flaske med Meguiars one step compound og boket slippen til seilforeningen tidlig i sommerferien. Men hva nå?

 

- Er en flaske nok?

- Tenkte å kjøpe meg polermaskin. Hvilket?

- Hva av pusseskinn? Hvor ofte bytter man de? Holder det med en til hele båten eller bør jeg har flere på lur? Hvilken type? Lamull eller skum eller...?

- Hvor mye tid bør man avsette til en 37fots seilbåt?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...