tkb Startet 27.April.2011 Del på Facebook Startet 27.April.2011 Kjøpte Valvoline delsyntet hos min lokale Yamahaforhandler til min F 225 i fjor. Nå var de fri idag da jeg handlet servicdeler, men på nettet er det flere typer,deriblant helsyntet. Er det en egen type durablend for dette bruk (maritimt miljø?). Det ble nevnt hos forhandler. Motoren skal vel egentlig ha mineralolje, men forhandleren anbefalte altså delsyntet. Kanskje jeg bare skulle kjøpe Yamalube.. Noen oljeguruer her? Beste olje til denne 2002 mod? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 28.April.2011 Del på Facebook Svart 28.April.2011 Når det gjelder valg av olje er det like mange meninger som brukere. Etter min mening er syntetisk olje alltid best. Forutsetter selvfølgelig at det er valgt riktig spesifikasjon. Men ofte er mineralsk godt nok. Delsyntet ligger vel et sted i mellom. At noen motorer helst skal ha mineralsk er bare gammel overtro. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.