Jump to content

Hvordan få plastdekket rent ?


Bidevind

Recommended Posts

prøvde meg litt fram får en uke siden når e fant ut av dekket var veldig skittent. Prøvde med Hugos skurekrem, men kommer ikke ned i den ruglete overflaten.. Gikk i garasjen og fant en dunk Jif bilshampo. Tok ca 50 /50 med vann og shampo oppe i en flaske, deretter helte det utover dekket, vente 2-4 min og spylte med høytrykkspyleren, Gikk jo vekk med en gang, gjorde dette 2 ganger sån at e fikk det helt rent.

 

image.jpg

Redigert av Retox_93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg sprøyter bare på kaldavfetting fra Biltema (blanding ca 1:5) og høytrykksspyler etterpå. Det blir rent som rakkern. Polerer selvsagt etterpå. Jeg polerer for hånd. Noe poleringsmiddel blir det nok igjen nede i "ruglene", men jeg synes det blir veldig bra.

 

Jeg tror nok det er høytrykksspylinga som er nøkkelen. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

xxxx xxx xxxxxx xxxxxxxxxxxx xxx xxxxxx xxx xxx xxxxx xxxxxx xxxx x xxxxxxxx xxxx xx xxxxxxxxx

xxxxxxxxx xxxxxxxx

Kommentar fra moderator: Reklame med link til Finn-annonse fjernet.

Firma registrerte seg og spammet umiddelbart 4 tråder med fordekt tekstreklame.

Nesten fristende å vekke "baatplassens Hall of Shame" til live igjen...

Link to post
Share on other sites

Steinsvik: Flott at dere følger med, jeg har kontaktet Florida ang. dette.

 

For å si det sånn, man skal ha en meget god forklaring hvis man melder seg inn på forumet og starter med å poste noe som har preg av tekstreklame i flere tråder der det passer inn. Spes. hvis dette er det eneste man har å bidra med... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en skikkelig utvendig vask av båten nå før 17. Mai.

Kjøpte maritims båtvask, og laget en sterk blanding i en bøtte og vasket hele båten med kost. En lett spyling med slangen etterpå for å få vekk såpen, så var den god som ny.

 

Må si jeg ble ganske imponert over at det ble så rent med kun èn vask:-)

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...