Jump to content

Hvor kjøpe Swiffer magic eraser puter?


Jan E.

Recommended Posts

Før hadde de det i masse butikker, men fant ikke noe i går. Var innom det meste av kjeder, ingen hadde :(

Var stort sett bare Jif produkter i alle butikkene. Og Ica max, og Meny som vist nok fortsatt skulle ha Swiffer hadde bare bokser med tørmopper, resten var bare masse Jif produkter :(

 

Er Swiffer, Mr.muscle, Vanish, og andre merker gått ut i dragsuget om merkekrigen det har stått så mye i media om dagen?

Ser litt slik ut. For alle butikkene har hylle opp og ned med Jif. Men ekstremt lite/dårlig utvalg av de andre merkene.

 

Noen som har sett Swiffer magic eraser puter i noen butikker på Østlandet den siste uken?

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Til eldre jordslag på skaiputer ja. Tviler på at noe virker, men vil ikke la noe være uprøvd.

Plukket opp en Frida fra CO, og CillitBang sin versjon. Ble overasket over at det bare er tørre litt stive svamper. Trodde de skulle vært innsatt med noe? Er Swiffer sin magic eraser også en tørr svamp?

Kan ta en tur innom Europris, Nille, etc å se hva de har. Er så billig at jeg kan like gjerne raske med det jeg finner for å teste.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Gjorde også som Xlnt: Kjøpte 2 x 10 pack på ebay til USD 38 levert på døra ila. en ukes tid. Var ikke Swiffer (som ikke har dette produktet listet på sidene sine lenger), men fruen mente de var minst like gode. Hennes "mission" er å fjerne gjenstridig fett fra stekeos på kjøkkenet..

Link to post
Share on other sites

Trodde de skulle vært innsatt med noe? Er Swiffer sin magic eraser også en tørr svamp?

Har hatt denne hjemme får å ta tusjmerker og desslike på vegger og dører... Ja, Swiffer Magic er magisk, og den er i utgangspunktet tørr. Du fukter den under springen, og bruker ene siden til å vaske med, og andre siden for å nøytralisere etterpå.

 

Har heller ikke sett den ibutikker på en stund, men nå å man vel ut og kikke... :)

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Da har jeg plukket opp de som er nevnt her, pluss Supersvamp og ScotchBrite. Å testet de på en av putene mine.

Kan se ut til at Frida(Clas Ohlson) og Supersvamp(Nille) er et lite hår foran de andre. Men alle er jevnt bra.

Den Jif oxi-wipes gjorde ikke noe. Da var vanlig microfiberklut med vann bedre.

Avfettingen Prickbort, og ShipShape fikk overflaten litt renere, men en så shit fortsatt ligge i strukturen i skaien. Noe svampene fjernet. Fordelen med Shipshape er at den inneholder Klor, og ser ut til å bleke de sorte prikkene som er umulig å fjerne på mine puter.

Hugo renset like mye som svampene. Men overflaten ser litt mattere/ru ut. Jeg vil tro det gjør overflaten litt mer mottakelig for skitt å sette seg fast igjen senere. (Vil tro OneStep ligger i ca samme leia som Hugo).

 

Konklusjonen min er å bruke Supersvamp/Frida til rensen. Og ShipShape for å bleke de siste flekkene så mye som mulig etterpå.

Litt skrå lyskilde, men håper det kommer frem:

img_0137_rezise.jpg

img_0139_rezise.jpg

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Har du møkkete skaiputer, kan du dyppe en dott av aller fineste type stålull i rødsprit og gni rent. Har brukt det selv, og det funker fantastisk godt uten å skade skaien. Også ypperlig til møkkete fendere. Du kan også bruke en svamp med skrubb på den ene siden, men stålull er bedre. Etterpå kan vinylen/skaien med fordel behandles med vinyl/skai fornyer fra f.eks. AutoGlym.

 

sprit.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...