Jump to content

Tilsendt båtførerprøven bevis?


FTK

Recommended Posts

Heisan, jeg kontaktet idag sjøfartsdirektoratet fordi jeg har tatt båtførerprøven på ungdomskolen men fikk aldri bevis for dette.

 

fikk beskje at jeg ikke sto i registeret men hvis det sto på vitnemålet kunne jeg få utsent beviset alikevell.

 

jeg har kun vitnemål for 10ende klasse, tok båtførerprøven i 9ende..

skal man ha vitnemål for 8nde og 9ende klasse osså? husker ikke dette..

 

i allefall så står det i karakterboken min at jeg har tatt båtførerprøven

men det er jo skrevet med penn, kan det godkjennes? eller må jeg på noen måte kontakte skolen jeg gikk på for og få utsent vitnemål som står jeg tok båtførerprøven på?

 

kortsakt: kan jeg bruke karakterbok istede for vitnemål når jeg vil få tilsent båtførerbeviset?

Link to post
Share on other sites

Jeg ringte skolen med og de sendte en skriftlig bekreftelse på at jeg hadde sjøfartsfag som valgfag i 8ne klasse. Er usikker på om du MÅ ha bestått en prøve. Mener det var nok at du faktisk hadde hatt et års undervisning.

Passbilde, id og bekreftelsen ble scannet inn og sendt på mail til Norsk test. Så fikk jeg tilsendt båtførerbeviset.

 

Var 30 års siden jeg gikk i 8ne klasse....

 

Det skal stå på Norsk test sine sider hva kravene er for å få lappen tilsendt.

 

Gudd Løkk. ;)

Redigert av Å i sava (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hun jeg snakket med sa sålenge jeg fikk et skriv fra skolen som dokumenterte at jeg har hatt båtførerprøven som valgfag kunne jeg sende inn med ID så får jeg båtførerbeviset i posten, hun sa ingenting om jeg besto eller ikke.

men jeg husker at jeg besto, vi fikk et midlertidig bevis og di som ville ha i kortformat måtte betale 700kr, og det nektet mora mi den gang så jeg fikk ikke:P

 

har kontaktet skolen, hun skal lage et skriv til meg og tar meg på mitt ord siden lærerne ikke finnes dær lengere hehe..

 

må være det enkleste beviset man kan forfalske om man ville det...

 

takk for informasjon:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...