Jump to content

Feilsøk på knopmåler


Skogens Konge

Recommended Posts

Har en knopmåler som ikke fungerer på en Hanto 24. Vet ikke hva typen kalles men fra instrumentet går det kun ledning og ikke wire ned og ut gjennom skroget til "propellen"! :cheers_wine:

Akselen til "propellen" går ikke rundt,det skal den vel kanskje ikke. Er det noe elektronisk/magnetgreier som tar seg av målingen? Evt hvor skal jeg begynne å feilsøke?

 

Håper noen skjønte hva jeg mente ihvertfall :flag_bp:

Mvh

 

Skogens Konge :)

Link to post
Share on other sites

Det er nok en magnet støpt inn i plasten på skovlhjulet, og en sensor i godset koplet til ledningen. Hvils skovlen går lett rundt, har du enten ledningsbrudd eller mistet magneten..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

jeg starter alltid med å se etter ledningsbrudd.

 

Prøv å ohme alle ledninger, både det som går til giver, og det som går til batteri/sikringsboks. Min erfaring er at de fleste feil skyldes ledningsbrudd.

Er det skjøter7kabelsko/sukkerbiter etc underveis er det ikke usannsynlig at disse har "eiret". Bytt i såfall ut koblingene

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...