Jump to content

Saga 27 AC , Risør 27AC , Kragerø 26ac osv, anbefalinger?


Macanix

Recommended Posts

HAllo alle båtfolk;D

 

Nå kommer jeg vil og lage litt diskusjon men er på utkikk etter en båt mellom 26" til 30" fot det er viktig at det er AC. også må den ikke være for dyr . ca 150000.-

 

Jeg har sett veldig på SAGA 27 AC , Risør 27 AC , Sandvik 26 ac eller 28 ac , Kragerø 26 ac og Skarpens 28 AC.

 

Synes kanskje det er for mye tre i kragerøen. og risøren synes jeg kanskje ser litt gammel ut ? også synes jeg vel 36 hk i en så stor båt er litt lite ?

 

Så kommer det som lager litt krangling reiner jeg med.. hva anbefaler folket her ?

 

Hva er lettes og selge igjenn? hvordan er det med deler og få tak i ?

 

TAkker for alle svar på forhånd :DHva bør man handle ? Skjekte.

 

Mvh theis

Link to post
Share on other sites

Greie båter alle sammen. Men Sagaen har en litt spesiell status da, selv om både kragerø og Risør sikkert er mer romslige. 36 hk er helt OK i en slik båt, de er uansett ikke bygget for fart. Enkelte har opp mot 70 hk i denne størrelsen, men så mye fortere går det vel ikke...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Heisann.

 

Vi havnet på en Saga 27 AC.Dette var nok veldig ett utslag av pris og tilgjengelighet i øyeblikket, da det kom en båt til salgs som virket som ett fornuftig tilbud rett ved der jeg bor.Båten ble som sagt billig, og jeg har vanskelig for å tro at man kan få noe særlig med båt for denne prisen.Uten at jeg har grunnlag for å si noe mer om saken, så tror jeg nok muligens det var Nidelven som var favoritt for oss, men dette hadde plutselig blitt godt over dobbelt så dyrt, så det er egentlig ikke sammenlignbart.Vi er hvertfall kjempefornøyd så langt med vår Saga :)

 

I denne prisklassen vil jeg tro det vil være vanskelig å finne en helt strøken båt, men om man finner en der motor fungerer godt, så kan man leve med det andre til man har råd å fikse det.

 

Når det gjelder videresalg er vel Saga 27 en båt som er relativt enkel å selge videre da den er velkjent og godt utprøvd over hele kysten.

 

Når det gjelder de andre båtene har jeg ingenting å bidra med :)

 

mvh Bakstørn

Link to post
Share on other sites

Og for mer info om Saga 27, er det bare å ta en kikk innom Sagaforumet som jeg driver. Der er det mye ekspertise når det gjelder denne båten (og andre Saga-modeller). Så ta en kikk, registrer deg og still spørsmål om det du lurer på. Ellers er vel de fleste brukerne der brukere her på baatplassen.no også

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...