Framtia Startet 29.April.2011 Link til dette innlegget Startet 29.April.2011 flere som tenker å delta?. Påmeldingsfrist til normal avgift er innen 2. mai. I skrivende stund er det ca 400 båter påmeldt. Tyder det på en avtagende interesse i år? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Allan E Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Det blir ikke noen deltagelse på meg i år. Har brukt for mye av ferien allerede. Må jo ta 2 dager fri fra jobben for å delta. Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Skulle gjerne vært med jeg, men har hverken NSF-lisens eller LYS-bevis.... I tillegg er det noen krav båten ikke tilfredsstiller for øyeblikket... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Trykkern Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Har vært med noen år tidligere og det var gøy, men etter at det ble ny båt føler jeg det blir for mye styr med målebrev, sikkerhetsutstyr osv., osv. Terskelen har blitt litt vel høy for en såpass uhøytidelig seilas (for meg vel og merke) til at jeg tar bryet. Gennaker i turklasse er vel fortsatt ikke lov, eller har det blitt endringer..? Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Vi blir med er planen. I fjor brøt vi etter Filtvet av familimessige årsaker. Det er erfaringsmessig mange som melder seg på siste dagen! Jeg seiler alltid trimmeregatta 1. mai og melder meg på etter dette når jeg vet at alt er OK. Pleier også å være mange som ettermelder seg. Nå har vel sikkerhetskravene blitt litt redusert slik at rulleforseil er ok og det trengs ikke stormfokk. Når det gjelder sikkerhetsutstyr så er det vel kun godkjente bluss og fallskjermraketter som enkelte mangler. Det meste andre er jo noe de fleste har ombord vil jeg tro. Jeg synes imidlertid at innskjerpelsen på plastovertrukket rekkewire som kom i fjor er noe streng. Flere nye båter kommer med dette som standard. I færderen får båter uten rekkewire stille og da burde det gitt untak fra dette på nyere båter en 10 år mener jeg. Lysbevis er rimelig enkelt å få hvis man har nr i seilet allerede. De fleste målere tar fra 400-600,- for å måle båt og da er den godkjent for "alltid". Det er ofte manglende seilnr som koster penger! Lisens betaler man til NSF før start og er 150,- for enkelseilas og litt mere som engangsbeløp per år. Betalingen er online og krever ikke noe kurs etc. God seilas! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Trykkern Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 Mulig jeg kom over en person med en dårlig dag i min kontakt med Norlys, fordi jeg fikk beskjed om at båten måtte på land for å få målebrev. Følte dette var rimelig meningsløst da båten var helt standard. Å få tak i en lysmåler var heller ikke gjort i "en fei". Dette var i rettferdighetens navn for noen år siden, så har de lempet på dette kravet og samtidig økt antall lysmålere har det blitt enklere... Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 29.April.2011 Link til dette innlegget Svart 29.April.2011 (redigert) Mulig jeg kom over en person med en dårlig dag i min kontakt med Norlys, fordi jeg fikk beskjed om at båten måtte på land for å få målebrev. Følte dette var rimelig meningsløst da båten var helt standard. Å få tak i en lysmåler var heller ikke gjort i "en fei". Dette var i rettferdighetens navn for noen år siden, så har de lempet på dette kravet og samtidig økt antall lysmålere har det blitt enklere... Hvis det er en Hanse 370e du har burde det være en smal sak å få målt båten. Mener også at denne kommer med svarte målemerker i mast og bom fra fabrik. Har blitt flere målere nå de siste årene. Har dere ikke en i foreningen som gjør en god og riktig jobb? Redigert 29.April.2011 av ravddo (see edit history) Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
ravddo Svart 1.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2011 I dag fikk vi banket rusten fra vintersesongen med årets første regatta! Nå er vi også påmeldt Færderseilasen 2011 og jeg så at Moosewine her på BP også var påmeldt. 150 båter påmeldt bare 1. mai og ca 550 totalt. Blir nok et stort rush i dag også! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
moosewine Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Stemmer det! I år skal jeg seile ny skute, en Jubileum 40 som en kamerat med mindre seilerfaring har kjøpt. Planen er å overføre min lille erfaring til han i løpet av vårsesongen med Færdern som eksamen : ) Blir spennende, 48 fot, 2,65m bred og 5,5 tonn. Etter et par treningseilaser virker det veldig lovende, båten virker veldig lett og rask. Sitér dette innlegget . Link to post
Framtia Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 48ft og 2,5 meter bredde...! Har du bilder av skuta? Hvilken klasse stiller dere i? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
moosewine Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Vi stiller i LYS 1,25 - 1,27, båten har 1,26 i LYS tall. Fant denne! http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=6171 Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Den potente svensken din da, hva er det? Sitér dette innlegget . Link to post
Framtia Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Arcona 400 (men skipperen er ikke fullt så potent så vi satser på å ikke komme sist). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
CSL Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Skal ut med RIB for å ta bilder av båtene, da jeg ikke skal være mannskap i år. Noen som ønsker "action"-bilder av båten sin under regattaen så si ifra Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
moosewine Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Samme her, målet er å fullføre Sitér dette innlegget . Link to post
Stein-Erik Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Hei! Er med i år og - 10. året på rad!!! Er jo jubileum!! Stein-E Sitér dette innlegget Link to post
jonsverre Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Jeg er med. Men i og med at båten er ny for meg, og ikke tidligere målt i LYS, så håper jeg at jeg rekker å få den målt før regattaen. Vil være utrolig nedtur å seile i en av tur-klassene. Da tror jeg vi dropper det... Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Lysbevis er rimelig enkelt å få hvis man har nr i seilet allerede. De fleste målere tar fra 400-600,- for å måle båt og da er den godkjent for "alltid". Det er ofte manglende seilnr som koster penger! Godkjent for alltid er vel å ta i. Båten min er målt og det er ikke byttet seil eller gjort endringer siden den ble målt, men Målebrevet er ikke godkjent lengre. Om jeg betaler en avgift, er det gyldig igjen uten at jeg trenger ny måling, så dette er kun et økonomisk spørsmål. Jeg synes det er noe dritt å skulle måtte betale årsavgift på en engangsjobb som allerede er kjøpt og betalt. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Sonata 7 Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Deltar selfølgelig også i år med ny båt og vi kommer oss igjennom skagen race uten altfor store reperasjoner. Båten er en aphrodite 101 - Aphromann med lystall 1.17, seiler i LYS med spinnaker. Noen som er i samme klasse? Det er utrolig dumt at de har kuttet ut lystall i deltageroversikten. Når det gjelder antall deltagere så kommer det nok flere luskende helt frem mot start. Noe frafall kan det jo være etter fjorårets triste vær. Sitér dette innlegget Link to post
Masserarti Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Bare skrike ut om noen trenger mannskap/ fokkeslask.. Har ikke båt som tilfredsstiller kravene, men har lyst å være med som mannskap! Har ikke all verdens seilerfaring, men skjønner prinsippene! Så bare send PM om noen kunne tenke seg/trenger mannskap! Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 685 båter påmeldt nå, kan se ut til at det blir en del færre i år...men gøy blir det! Noen som vet hvilket band som spiller på lørdagen? Sitér dette innlegget . Link to post
moosewine Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 En annen ting er denne: http://kns.no/filestore/Dokumenter_doc_pdf_etc/Regatta/Frder/ISAFgodkjennelseregel42.pdf er det lov å padle ved vindstille eller er det bare formula 18 klassen som kan dette? Sitér dette innlegget . Link to post
ravddo Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Godkjent for alltid er vel å ta i. Båten min er målt og det er ikke byttet seil eller gjort endringer siden den ble målt, men Målebrevet er ikke godkjent lengre. Om jeg betaler en avgift, er det gyldig igjen uten at jeg trenger ny måling, så dette er kun et økonomisk spørsmål. Jeg synes det er noe dritt å skulle måtte betale årsavgift på en engangsjobb som allerede er kjøpt og betalt. RSL Nå er årlig lysavgift kun for å drifte klasseklubben. Mange bruker masse tid for å drifte systemet samt at IT tjenester koster noe. Nå har vel klasseklubben såpass god økonomi og derfor er avgiften redusert i år for mange. Det er bare å samle folk å dra på årsmøtet og gi beskjed hvordan du/dere vil ha det men det er omtrent ingen som møter selv om det var ved Oslo S i år. Ser at ca 700 stk er påmeldt innen første frist for påmelding. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
ravddo Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 En annen ting er denne: http://kns.no/filestore/Dokumenter_doc_pdf_etc/Regatta/Frder/ISAFgodkjennelseregel42.pdf er det lov å padle ved vindstille eller er det bare formula 18 klassen som kan dette? Gjelder kun Formula 18. Ellers hadde det blitt mange årer i vindstilla! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
moosewine Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 OK, kapteinen ifjor maste mye om at vi skulle hatt årer, han mente det gjaldt alle Han har store planer om å padle i år, jeg skal ikke si noe til han Sitér dette innlegget . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.