Lyspære Startet 29.April.2011 Del på Facebook Startet 29.April.2011 (redigert) Har en lettplanende 27 fot stor båt. Lurer på å bytte motor. Har en god Aqad40b fra 85. båten klarer 27 knopp og 3600 omdreininger. Skiftet en toppakning og dynamo på denne tiden. Gått ca 2500 timer skifter oljer og sink vert år. som sagt aldri problemer med Motor .Kunne tenke meg en KAD 43 av nyere årgang Ser på finn at Alle kad seriene som er tilsalgs Er som regel total overhalt.Eller lakket på samme palle som den står på.Om dette er et salgstriks vet ikke jeg. Men for min del blir jeg litt skepsis når det står total renovert.Dere som har slike motorer er det virkelig så mye tull med kad serien? vekt har også litt betydnink ved valg av ny motor. Volvo Penta AQAD40B Diesel 165 HP Total Weight:567 kg Volvo Penta KAD 44 EDC 260 hk Total Weight 572 kg Er også litt på tanken på en ny motor. Ser at D3 190 veier lite 5 sylindret. Denne høres fristende ut. er det noen som har meninger om vilken motor man får mest for pengene av på bildet. Og vilken som er mint tull med? http://www.nordstar.no/B%C3%A5ter/Volvo-Motorer/Volvo-penta-motorer.htm Redigert 29.April.2011 av Lyspære (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 Min mening: Mest for pengene: FNM 250 og bruk drevet du har Høyest annenhåndsverdi: D3 220 Størst investering D3 220/ Steyr/ D4 Flest brukstimer tilgjengelig: D4 Hvilken motor som krever den beste advokaten...: D4 Lettest å skru selv: FNM Enklest med deler: Steyr/FNM Sitér dette innlegget Link to post
Lyspære Svart 29.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2011 Har egentlig likt volvo penta, Men helt klart at det finnes andre merker som kan være et godt alternativ Denne prisen er det samme som en 10 år gammel volvo http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=27239657 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 Ja, har en slik selv, tok den hjem selv, mye for pengene spør du meg. Samme motor sitter i Alfa Romeo sin "diesel prestige racer" ikke hørt om mye jalla med disse. Litt stilig å taue båten inn på Alfa verksted... Jeg har bestilt reservedeler bare for å teste, og delene kommer En ny D3 220 koster vel 300 u drev til sammenligning... Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 de valget er enkelt steyer 236 ELLER 256 ELLER STØRRE. volvo penta NEI! VOLVO D3 OG D4 DA GJELLER DE O FINE DEN BESTE ADOVKATEN! Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Bitteliten Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 Jeg pratet med en kar som hadde satt inn D3 190 i en Nidelv 28. Han var storfornøyd Jeg ville nok tenkt på D3 før noen andre. Moderne og god motor. Kom i ny utgave i 2010. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Mai.2011 Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 (redigert) Det billigste alternativet.. iallefall i første omgang. FNM HPE250 Redigert 3.Mai.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dante Svart 3.Mai.2011 Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 Jeg ville valgt Steyr 236! Du får mye ytelse ift vekt. Flott motor! Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 3.Mai.2011 Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 Bare en tanke som har surret litt rundt her .....Hva kunne en boxerdiesel fra Subaru ha gjort for båtfolket? Er ikke dette en kompakt LAVTbyggende liten sak?. Måtte jo selvsagt bygges et mariniseringssett til den. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Husk å ta hensyn til service og deletilgang i området du bor. Hjelper ikke å ha en bra motor hvis du ikke får tilgang på servicedeler når du trenger det. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Teerex Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 En bra motor skal vel ikke trenge så mange deler. Filter og lignende kjøper man jo naturligvis i god tid i forveien. På nett kan alt skaffes uansett. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Sitrin Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Feil kan skje og god dele og service tilgang er i hvertfall for meg viktig ved motor valg. Hvis du må ha service hjelp så trenger man en person og ikke nett. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
ivar Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 .Kunne tenke meg en KAD 43 av nyere årgang Ser på finn at Alle kad seriene som er tilsalgs Er som regel total overhalt.Eller lakket på samme palle som den står på.Om dette er et salgstriks vet ikke jeg. Men for min del blir jeg litt skepsis når det står total renovert.Dere som har slike motorer er det virkelig så mye tull med kad serien? Nyoverhalt kan nok i enkelte tilfeller bety nyovermalt, 40 serien til Volvo har såvidt jeg har skjønt en tendens til å renne litt vann fra sjøvannspumpe(?) som kan lage litt misfarginger. Ellers så vidt jeg har hørt så skal 43 motoren være temelig grei. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dieselfan Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 (redigert) høres kanskje ut som jeg selger FNM nå men jeg har ingen aksjer alså... Jeg kjøpte FNM i raserianfall i Juli etter å ha ventet på toppakning fra Volvo Penta i en uke. Motoren kom før toppakningen.... Har en mistanke om at det finnes fler enn en her som tror at Volvo Penta står blindt på for sine kunder Jeg møter forhandlere som gir meg inntrykk av at de prøver så godt de kan, men de er rimelig frustrerte over sin ledelse Det jeg mener å si er at det er kanskje ikke så dumt å løfte motoren ut av båten og kjøre den til Opel, Alfa Romeo eller Fiat for reperasjon dersom nødvendig. Tror det er svært lite forskjell på merkene når det gjelder tilgang på deler og service. Tror vi urnorske med fordel kan tenke titt mer utradisjonellt. ps jeg har fortsatt KAD44... teerex: takk for den fine Windy27 FNM 250 snutten Redigert 4.Mai.2011 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HenrikOrrskär Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Kan sterkt anbefalle D3! Fantastisk motor! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.