sondre95 Startet 29.April.2011 Del på Facebook Startet 29.April.2011 Hei! jeg sitter å ser på kogg og har sett en veldig fin. Det eneste er at jeg så det var disel motor. og jeg snakka med en, han mente det er sån at bensin er bedre i kogg fordi det er bedre lyd og det er en annen bedre lukt. det er en Ferskvannskjølet 1-sylindret FM disel motor 5-9 (HK) håper på mange gode argumenter både for å imot dette. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 Mest driftsikker diesel, vil jeg tro.. Drivstoffkostnader er nok lite på en Marna bensiner også.. Men FM'en er det nesten gratis å tøffe rundt.. Er enig at lyden er bedre i en bensin motor, men lyden av en sylindret diesel, er ikke feil det heller.. Men med magnet tenning på en bensiner, har visst en hatt diverse problemer med, så diesel er tingen! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 Jeg ville gått for diesel. Den virker - hver gang. Bensinere er litt mer lunefulle. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hansi Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 Skulle jeg kjøpt en kogg til fritidsbruk hadde jeg definitivt valgt en med bensinmotor pga mindre støy, vibrasjon, osv. En bensinmotor som blir passet på er like driftssikker som en diesel. Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 Hvis driftsikkerhet, slitestyrke og lavt drivstofforbruk har høyeste prioritet, tror jeg ikke det er noen motor som slår en ènsylindret Sabb. Men den bråker og rister en del og har etter min mening ikke den samme sjarmen som den myke gangen fra en bensinmotor. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 29.April.2011 Del på Facebook Svart 29.April.2011 Sabb motoren har litt den samme sjarmen som en Harley Davidson knuclehead eller annet gammelt rakleverk.. Sjarmerende.. Bråker og rister, men det er bare et tegn på at skrammelet virker.. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 30.April.2011 Del på Facebook Svart 30.April.2011 Drivstoff forbruket vil neppe få noen stor innvirkning på lommeboka enten det er diesel eller bensin på en 4-5 hk motor. Sitér dette innlegget Link to post
salti Svart 30.April.2011 Del på Facebook Svart 30.April.2011 min 10 sabb står på gummilabber og har flexikobl og en tung godt isolert kasse i plast snekke. mange har kommetert hvor lunt og mykt den sabben går. er jo self veldig enig selv,.... så hvis man bruker tid på god montering så er sabben fin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.