Jump to content

Fekk bare 2500omdr på min Volvo penta D6 310


Bekko

Recommended Posts

Sjøsatte min Grandezza 31OC på Mongstad Båtklubb idag, startet og kjørte rolig til jeg fikk temp på motoren. Prøvde etterhvert å øke turtallet for å få båten i plan, turtallet stoppet på 2500 omdr, sakket på og prøvde igjen samme resultat. Frikoblet og åpnet motorrom og sjekket ingenting galt, prøvde en gang til da kom turtallet og båten planet helt fint, prøvde mange ganger og det virket flott hver gang. Jeg fikk 3500omdr 50omdr mer enn da jeg satte båten på land, toppfarten vart en knop mer enn i fjor. Er det noen som har en mening hva det var som gjorde att jeg ikke fikk turtallet opp første gang.

Link to post
Share on other sites

Kan tenke meg at du ble litt småsvett da du ikke fikk opp turtallet :) -var gangen på motoren normal i begynnelse? ingen antydninger til ulyd eller unormal vibrasjon?

Jeg har ikke noe kvalifisert svar på hva som har skjedd, det overlater jeg til andre.

Jeg får bare 3400 omdreininger på D6 310..

Hva er toppfarten din på gps'n?

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Trenger ikke være noe verre enn at dieselfilterene holder på å gå tett.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Begge diselfilterne er skiftet diseltanken er rengjort i vinter.Det kan vere luft kanskje, det var ingen ulyd i motor ingen alarmer. Turtallet stoppet akkurat på 2500omdr, så jeg lurer på om det er noe med elektronikken.Har kjørt motor noen timer etter hendelsen i dag ,alt virker ok.Dette var første tur etter vinteropplag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...