Jump to content

Chip trimming av Mercruiser 1,7 tdi


hivohoi

Recommended Posts

Hmm, "problemet" med den motoren er at det er tatt ut en del kraft allerede. Det har vært særlige problemer når de har sittet i annet enn lette båter og vesentlig de første årene den ble produsert. Husker ikke hva som ble konkret gjort for å bedre på det. Søk på nettet for å finne ut mer om det.

Husk at i båt er det "oppoverbakke" hele tiden, ikke midlertidig stort effektuttak som i bil.

Anbefaler deg å la trimming helt være. Hvis du en gang vil selge igjen kan det bli som å selge sand i Sahara.

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post

den er de tatt ut nok hk som den er.

den går de ikke an og chip trime .

120 hk på bare 1.7 liter

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post

det er nok også korrekt

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

FNM er jo italiensk varmblodsteknologi :thumbsup:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Er det noe poeng å ha så lite slagvolum som mulig nå eller? :giggle: De FNM motorene tåler ikke å gå på fullt særlig lenge de heller. Høyest mulig litereffekt er greit i billøp, ikke i båt. Da blir ferien ødelagt av skruing :boxing:

Link to post

Imponerende å se hvor lett FNM-motoren drar den relativt tunge Windy 27 opp i plan.

Skulle nesten tro det var dobbelinstallasjon, hvilket forøvrig nok hadde vært spennende (500 hk).

Men klart.. man presser ikke en såpass presset motor unødig.. det lønner seg nok å legge gassen godt under max på transportstrekninger.

 

 

Interessant promo-snutt fra FNM

 

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...