hivohoi Startet 30.April.2011 Del på Facebook Startet 30.April.2011 (redigert) Er det noen her som har erfaring med chip trimming av mercruiser 1,7 tdi har en Askeladden C6. Å har litt lyst til å trimme den litt hvis det lar seg gjøre på en fornuftig måte? Redigert 30.April.2011 av hivohi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
småbåtentusiasten Svart 30.April.2011 Del på Facebook Svart 30.April.2011 (redigert) Hmm, "problemet" med den motoren er at det er tatt ut en del kraft allerede. Det har vært særlige problemer når de har sittet i annet enn lette båter og vesentlig de første årene den ble produsert. Husker ikke hva som ble konkret gjort for å bedre på det. Søk på nettet for å finne ut mer om det. Husk at i båt er det "oppoverbakke" hele tiden, ikke midlertidig stort effektuttak som i bil. Anbefaler deg å la trimming helt være. Hvis du en gang vil selge igjen kan det bli som å selge sand i Sahara. Redigert 30.April.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 30.April.2011 Del på Facebook Svart 30.April.2011 http://www.minges.no/kcr/hoved.htm her ser du at de som selger sånne bokser ikke har til din motor, den er nesten pina ihjæl som den er. Gir du bånn pip så overheter'n er det flere som sier. Du har for liten motor Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 her har du motor du slipper å trimme http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=27239657 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
ibizafan Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 den er de tatt ut nok hk som den er. den går de ikke an og chip trime . 120 hk på bare 1.7 liter Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 det er nok også korrekt Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
innaskjærs Svart 3.Mai.2011 Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 Ingen elektronikk i 1,7D. Derfor går det ikke å chippe/trimme, og det skal man være glad for da motoren, som nevnt tidligere i tråden. Mye hk på lite motorvolum. Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post Share on other sites More sharing options...
Baatlaus Svart 3.Mai.2011 Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 Om dere synes Merc 1,7l har stort effektuttak... Hva da med div andre motorer paa 2,4/2,5 med 250hk? Alu blokk, Common rail. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 3.Mai.2011 Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 FNM er jo italiensk varmblodsteknologi Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 3.Mai.2011 Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 Er det noe poeng å ha så lite slagvolum som mulig nå eller? De FNM motorene tåler ikke å gå på fullt særlig lenge de heller. Høyest mulig litereffekt er greit i billøp, ikke i båt. Da blir ferien ødelagt av skruing Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 3.Mai.2011 Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 (redigert) Imponerende å se hvor lett FNM-motoren drar den relativt tunge Windy 27 opp i plan. Skulle nesten tro det var dobbelinstallasjon, hvilket forøvrig nok hadde vært spennende (500 hk). Men klart.. man presser ikke en såpass presset motor unødig.. det lønner seg nok å legge gassen godt under max på transportstrekninger. Interessant promo-snutt fra FNM Redigert 3.Mai.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.