Jump to content

Chip trimming av Mercruiser 1,7 tdi, erfaringer?


hivohoi

Recommended Posts

Jeg vil tro ingen har erfaring med å chip-trimme denne motoren da det ganske enkelt ikke lar seg gjøre. Det er her ikke snakk om en elektronisk styrt motor, men derimot mekanisk.

 

Det anbefales heller ikke å trimme denne motoren på andre måter da effektuttaket er veldig høyt i forhold til slagvolum og vekt.

 

Om du søker på dette båtforumet, vil du finne at det er mange som har stilt akkurat det samme eller tilsvarende spørsmålet som deg.

Link to post
Share on other sites

Hmm, "problemet" med den motoren er at det er tatt ut en del kraft allerede. Det har vært særlige problemer når de har sittet i annet enn lette båter og vesentlig de første årene den ble produsert. Husker ikke hva som ble konkret gjort for å bedre på det. Søk på nettet for å finne ut mer om det.

Husk at i båt er det "oppoverbakke" hele tiden, ikke midlertidig stort effektuttak som i bil.

Anbefaler deg å la trimming helt være. Hvis du en gang vil selge igjen kan det bli som å selge sand i Sahara.

 

(Edit: Så ikke denne tråden (dobbeltposting), så jeg svarte i den andre.

Godt å se at alle var enige.)

Link to post
Share on other sites

Puh, godt å høre at du folot tanken på trimming.

Dette var en motor som brøt barrierer som fritidsbåtmotor.

En del regelrette havarier oppstod.

For at den skal kunne bli et godt salgsobjekt er det viktig at den

får nøyaktig service og lyttes til av erfarne motorfolk kjenner typen og

som hører ting vi andre bare tror skal være der.

Nyere C6 har fått motorer med større volum så bruk den pent!

C6 er et sjeldent vakkert og vellykket design i mine øyne, heldige du!

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...