Prestjordgubben Startet 30.April.2011 Del på Facebook Startet 30.April.2011 Hei har en 50 Hk yamaha 4takt med trimsylinder - 2000 modelll. Der utvendig deksel/trim-motor ruster kraftig/sprekker i beskyttelsen. Foreløpig virker alt - men det ser ut som tiden for et dyrt motorskifte er nær .- hvis det ikke finnes 'deksel' som løs del - eller andre måter å beskytte motordelen på..? skal ta noen bilder i morgen Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 (redigert) Her må du nok bytte trimmotor. Dette er en enhet av elektromotoren som ikke kan erstattes med plast eller syrefast. Hyppig renhold og beskyttelse av motoren med f.eks. 5-56 ved opptak av båt er forebyggende - i tillegg til et hyppigere bytte av den store zinkanoden underst på braketten som skal avhjelpe dette. Viktig er det også å benytte hovedstrømsbryteren når båten ikke er i bruk, for å hindre s.k. galvanisk tæring ved krypestrømmer. Redigert 1.Mai.2011 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Prestjordgubben Svart 1.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Hei - takk for svar - selv om du konkluderer som eg fryktet. Har du tips om steder der dette kan kjøpes rimelig - har hørt rykter om at det koster ca 5000 å bytte trim motor. Er Sverige- Danmark bedre steder å kjøpe slikt? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Boats.net i USA er plassen å handle Yamaha deler på. Send en mail til disse etter å ha sett litt i delelistene, (Motorene er identiske med europeiske modeller, selv om de har en annen betegnelse) betal med Visa, og hent pakken på postkontoret. Frakt og moms tilkommer, men det er uansett mye penger å spare. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Nightlife Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 (redigert) Jeg tror den koster ca 3500+mva for en uorginal her til lands. Bestile akkurat en til en kunde. Redigert 1.Mai.2011 av Nightlife (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Trenger nødvendigvis ikke å være noen katastrofe.Sørg for å fjerne all løstsittende rust,kan hende noe må kakkes løs med et skrujern. Påfør rustfjernermiddel,og etterbehandle med ruststopper, primer og lakk. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Ca 2400.- + frakt og moms i fra Boats.net for en original.. Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Prestjordgubben Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 Takk for gode råd - og henvisninger. Det blir rustfjerning - owatrol + hammerite i første omgang(så lenge alt virker). Men med en usa tur i horisonten blir det nok bestilt en på boats.net i god tid før avreise- og bragt med hjem på en trygg måte..!. Takk igjen Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 20.Juni.2011 Del på Facebook Svart 20.Juni.2011 Hei min rusta etter første sesongen, jeg lakkerte den med 5 lag og vannfast gris som sluttlag, Sitér dette innlegget Link to post
Terje338 Svart 21.Juni.2011 Del på Facebook Svart 21.Juni.2011 Hadde tilsvarende problem på tiltmotoren på min F100. Når båten var på land tok eg av dekselet av tiltmotoren og sandblåste av all rust og maling. Deretter mala ej på ny 2komponent grunning for så eit toppstrøk. No over 2 år etter sen dette forsatt like fint ut. Men ein må vere forsiktig når du strammer til skruene på dekselet etter maling så ein ikkje sprekker malingen der. Får rusten feste ein plass sprer dej sej fort utover. Sitér dette innlegget Link to post
bthovda Svart 14.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2016 Gammel tråd, men kanskje det er andre som sliter med det samme nå. Jeg byttet tilt motor på min 30hk 1998 Yamaha. Bestilte deler på Ebay. ikke dyrt. Instruksjoner: Replace power trim tilt motor 1998 yamaha 30 hp 4 stroke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.