Jump to content

Bygge flytebrygge


CreaDell

Recommended Posts

Har en flytebrygge på ca. 18 meter som synger på siste verset, tipper den er 20-30 år gammel. Problemet er at det blir veldig kostbart å kjøpe noe som er så stort, og når en har bruk alt for mye penger på ny båt så går det dessverre ut over bryggebudsjettet :)

 

Vurderer derfor å bygge to flytebrygger i tre, hver på 8-9 meter og så koble dem sammen. Noen som har gjort noe lignende og kan opplyse ca. hva kostnadene ble? Bryggen består jo stort sett bare av flyteelement, trevirke og eventuelt forsterkende beslag.

 

Har søkt litt her på forumet og det dyreste ser ut til å være pontongene / flyteelementene. Men ser at noen har fått tak i slike blå 200 liters plasttønner gratis. Er det noen som vet hvor i Bergensområdet det er mulig å få tak i slike nå til dags?

 

Lurte også på hjørnebeslag / vinkelbeslag som er galvanisert og kan brukes til dette formålet. Blir det en kostbar affære?

 

Skal prøve meg på en sketchuptegning som jeg kan legge ut når den er ferdig, men tar gjerne mot tips til konstruksjon.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Søk dette på finn.no Finnkode: 28123573.

 

Dette er en flytebrygge jeg anbefaler. Har en slik selv (2,4mx12m)og den har ligger veldig værutsatt til på ytre helgeland, men brygga holder. Og så er det orndtlige/solide fester til fortøydning osv.Var selv veldig skepsis til dette med strekk metal, men det var ubegrunet. Det er veldig godt dekke å gå på, da det ikke blir glatt osv. Vi kjøpte vår brygge fra et lokalt oppdretsanlegg vi bet 6000kr.

 

hilsen festus

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...