Jump to content

Lekkasje fra stevnhylse, Marna anlegg fra 1963


KjellElvis

Recommended Posts

I påsken var jeg ute på fisketur, ved en anledning stoppet jeg maskinen siden det var blikkstille og jeg ville ha det støyfritt. Hørte da at det piplet vann inn en plass og etter diverse leting fant jeg ut at det kom fra stevnhylsen, ved der talgpakningen ligger. Jeg har lite peiling på dette, men fikk stoppet lekkasje ved å stramme mutterne som klemmer på pakningen, nummer 26 på tegningen.

 

stevnhylse.jpg

 

Veldig forminskning på bilder da..

beskjaert.jpg

 

 

Er det riktig som jeg tror at disse skal tightes til innimellom? Er ingen lekkasje nå og jeg gikk fra Hitra til Fosen uten problemer etterpå, fortsatt tett, bortsett fra en og annen dråpe. Hvor stramt skal det være? Jeg tok det meget pent og forsiktig til lekkasjen stoppet. Så også at det lå fett utenfor hylsen, så det er tydeligvis mer enn nok fett i hylsa.

 

Så til slutt, for å bytte denne talgpakningen må vel båten på land/i fjæra? Regner med det kommer en god del vann her uten pakning :)

Redigert av KjellElvis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...