Jan E. Startet 1.Mai.2011 Del på Facebook Startet 1.Mai.2011 (redigert) Flere feil f.eks. bilprodusentene finner ut på modellene sine blir utbedret uten å belaste eieren. (Toyota har vist seg spesielt flink til dette de siste årene.) Noen ting blir også utbedret når en har bilen på service, uten at eier egentlig får beskjed om det. Men i de aller fleste tilfeller blir ingenting utført. Selv om det ofte kommer ut titalls service bulletins fra produsentene på hver modell. Hvordan er dette på båtmotorer? På et USA forum var det en som nevnte at Cummins 2.8l hadde kommet med en annen ekspansjon-tanklokk som åpnet på et litt annet trykk, om det ble for høyt trykk i systemet. Tenker også på denne posten. Hvis det er tilfellet at flere har dette problemet har det mest sansynelig kommet en bulletin på dette. Skal en slike oppgraderinger av feilkonstruksjoner være gratis i garantiperioden? Eller har en kun krav på det forbedrede produktet kun hvis det gamle feiler? Redigert 1.Mai.2011 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Targa 23.1 Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Får nye elektronikkbokser PCU og HCU til min 2008 mod Volvo Penta D4-225. Har vist vært problemer med dårlig lodding av komponenter på printkortene på en serie bokser. Eg har ikke merket noe. Dette dekker Volvo Penta Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Jeg ønsker meg i alle fall en måte å enkelt blir informert om service bulletins. Jeg kjøpte ny båt i 2008 med Volvo penta bensinmotor og XDP-B drev (Ocean drive) Jeg fikk båten levert rett fra USA via en Norsk forhandler. Jeg registrerte også motor og drev hos Volvo Penta. Nå viser det seg at belgen som var montert med drevet kunne treffe knuten med hull og vann i knute som resulat. Dette fant jeg en service bulletin på tilfeldig.. Prøv å gjett hva som skjedde med min båt... Hull i belgen med rusten knute som resultat.... Jeg har byttet belg (våren 2010) men fikk selvsagt den "gamle versjonen" med for lite stivhet. Ila sommeren 2010 har det gått hull som ikke ble oppdaget før inspeksjon i våres... Dyrt... Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Bitteliten Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 VP verksteder gjør som bilverksteder - de sjekker service bulletiner når motorene er på service. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 (redigert) Volvo Penta verksteder skal ved service på motor / drev søke på Volvo Penta serienummer søk om det er noen Tilbakekalt Kampanje eller Product Bulletins. Det hadde ikke VP verkstedet eg bruker gjort med min motor (hadde ikke tilgang). Såg Tilbakekallings kampanjen for HCU og PCU bokser her inne på Baatplassen. Hadde eg ikke vært fast gjest her inne, hadde eg ikke hatt peiling. Boksene ble byttet i går Du kom meg i forkjøpet Bitteliten Redigert 4.Mai.2011 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 det lønner seg alltid å følge med her inne - da fanger vi opp ting og kan stille kvalifiserte spørsmål til verkstedene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.