Jump to content

Service bulletins-modifikasjoner bør/er gratis i garantiperioden?


Jan E.

Recommended Posts

Flere feil f.eks. bilprodusentene finner ut på modellene sine blir utbedret uten å belaste eieren. (Toyota har vist seg spesielt flink til dette de siste årene.)

Noen ting blir også utbedret når en har bilen på service, uten at eier egentlig får beskjed om det.

Men i de aller fleste tilfeller blir ingenting utført. Selv om det ofte kommer ut titalls service bulletins fra produsentene på hver modell.

 

Hvordan er dette på båtmotorer?

På et USA forum var det en som nevnte at Cummins 2.8l hadde kommet med en annen ekspansjon-tanklokk som åpnet på et litt annet trykk, om det ble for høyt trykk i systemet.

Tenker også på denne posten. Hvis det er tilfellet at flere har dette problemet har det mest sansynelig kommet en bulletin på dette.

 

Skal en slike oppgraderinger av feilkonstruksjoner være gratis i garantiperioden? Eller har en kun krav på det forbedrede produktet kun hvis det gamle feiler?

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Jeg ønsker meg i alle fall en måte å enkelt blir informert om service bulletins. Jeg kjøpte ny båt i 2008 med Volvo penta bensinmotor og XDP-B drev (Ocean drive) Jeg fikk båten levert rett fra USA via en Norsk forhandler. Jeg registrerte også motor og drev hos Volvo Penta. Nå viser det seg at belgen som var montert med drevet kunne treffe knuten med hull og vann i knute som resulat. Dette fant jeg en service bulletin på tilfeldig.. Prøv å gjett hva som skjedde med min båt... Hull i belgen med rusten knute som resultat.... Jeg har byttet belg (våren 2010) men fikk selvsagt den "gamle versjonen" med for lite stivhet. Ila sommeren 2010 har det gått hull som ikke ble oppdaget før inspeksjon i våres... :headbang:

Dyrt...

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Volvo Penta verksteder skal ved service på motor / drev søke på Volvo Penta serienummer søk om det er noen Tilbakekalt Kampanje eller Product Bulletins.

Det hadde ikke VP verkstedet eg bruker gjort med min motor (hadde ikke tilgang).

Såg Tilbakekallings kampanjen for HCU og PCU bokser her inne på Baatplassen.

Hadde eg ikke vært fast gjest her inne, hadde eg ikke hatt peiling.

Boksene ble byttet i går :smiley:

 

Du kom meg i forkjøpet Bitteliten :smiley:

Redigert av Targa 23.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...