jake Startet 1.Mai.2011 Del på Facebook Startet 1.Mai.2011 Lurer på hva som skjer om man kjøper en jolle/småbåt med motor som ikke er tollet inn i Norge. Kan den forsikres eller registreres eller securemerkes? Noen som vet noe om dette? Hvordan kan man forsikre seg om at en jolle ikke er stjålet dersom eieren ikke har papirer på den? Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Hvordan kan man forsikre seg om at en jolle ikke er stjålet dersom eieren ikke har papirer på den? Det sikreste er nok ikke å kjøpe Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Kalle74 Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Kan den forsikres eller registreres eller securemerkes? Noen som vet noe om dette? Nei! Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
jake Svart 1.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Men om eieren har tatt den inn til Norge som flyttelass f.eks. og dermed ikke har papirer så er det vel ikke noe galt i det? Sitér dette innlegget Link to post
jake Svart 1.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Nei vet ikke noe om dette eller Nei Kan ikke forsikres eller Nei kan ikke securemerkes eller Nei kan ikke registreres i båtregisteret Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Så vidt jeg har forstått det, så sliter du med å få den registrert, hvis det ikke kan dokumenteres både de foregående eiere, samt at det er betalt avgifter til moderlandet! Sitér dette innlegget Link to post
jake Svart 1.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Så vidt jeg har forstått det, så sliter du med å få den registrert, hvis det ikke kan dokumenteres både de foregående eiere, samt at det er betalt avgifter til moderlandet! Men kan den likevel securemerkes og forsikres selv om den ikke kan registreres i småbåtregisteret? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.Mai.2011 Del på Facebook Svart 1.Mai.2011 Eg trur du kan forsikre jolla uten papirer. Det har vert omsatt småbåter uten papir i norge siden tidenes morgen. Min jolle er forsikret i samme polise som moderskipet med "båtekstra", men med begrenset verdi på 25.000.-kr. Ingen spørsmål om registrering eller papir. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
spjærøy26 Svart 2.Mai.2011 Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 hvis det er en nyere jolle er der støbemerking på den og da må man fremvise momskvittering hvis den er registrert solgt til ett annett land. motor er en annen sak, hvis den er gammel er der ikke motornummer på den, men en nyere motor kan man likedan finne forhandleren der har solgt den. selvom du lykkes med at få registrert båten kan du stadig bli stoppet i kontroll og miste båten pgav momsundragelse. hadde nok ikke kjøpt en sån nei.. det er samme som at kjøpe en stjalt båt i mine øyne.. og resultatet er det samme , du risikerer og miste båten.. og evt få en bot og moms/avgift i tillegg Sitér dette innlegget Link to post
jake Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 Takk for alle svar legger nok den på is ja... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.