guddal Startet 2.Mai.2011 Del på Facebook Startet 2.Mai.2011 Septiktanken fylles med sjøvann. Har eliminert gjennom å stenge treveis ventilen fra toalettet, dvs direkte utpumping til sjø fra toalett. Så vannet kommer inn gjennom ut-slangen fra tanken, når sjøventilen er åpen, og i fart. Når jeg ligger i ro, lekker det ikke inn. Har en Jabsco septikpumpe, impeller-type. Svanehalsen på tømmeslangen er sjekket festet ok over vannlinja. Må jeg åpne pumpa? Impelleren som er sprukket opp og lekker igjennom? Jarle Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 2.Mai.2011 Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 Hold tømmeventil stengt til sjø! Den trenger jo kun å være åpen når du skal tømme tanken! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Eureka Svart 2.Mai.2011 Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 -den SKAL vel strengt talt være stengt all den tid du ikke tømmer tanken. Men det er neppe svaret trådstarter vil ha. Mener dette var en problemstillig som nylig ble diskutert her, så det kan fort skje at noen har et kvalifisert svar. Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 Joda, det er greit at ventilen egentlig skal være stengt. Men kranen min ligger under sengebunnen, må løfte på madrassen og åpne luka. Litt tungvint om jeg kan slippe. Fungerte veldig bra helt til tanken plutselig begynte å fylles her i høst. Har ligget med ventilen stengt i vinter, men da jeg prøvde nå igjen, lekker det fremdeles inn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.