Jump to content

Erfaringer med Neutra rust?


ollebolle2

Recommended Posts

Har brukt dette ombord på boreriggen jeg jobber på. Har og hørt at det er delte meninger om dette. Selv synest jeg det er et kjempestoff. Hvis man er nøye med å rustpikke all løs rust og vaske godt med tynner, påføre neutra rust, la dette tørke(blir helt svart når det reagerer med rusten i stålet) . også bruke en god primer og derreter male/lakke oppå dette. Brukte dette ien krok på boredekk og dette holder mye lenger om man bare primer og maler.

Link to post
Share on other sites

Har også brukt dette ombord der jeg jobber, og dette stoffet er bare genialt. Mye letter og komme til med på trenge plasser, og forsegler mye bedre enn bare primer og topcoat. Brukte det rundt en masse bolter på kranen og det var ikke antydning til gjennomslag så lenge jeg jobbet på den båten etterpå:)Anbefales :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Brukte det nå i dag\kveld og gamle minner strømmet tilbake :smiley:

 

Stoffet skummer mye så en må ha tålmodighet og stryke til det er nesten tørt for at boblene ikke skal tørke.

Dette var den store utfordringen husker jeg da vi brukte det ombord. De fleste klasjet det på og når en kom dagen etter og skulle ta på jotamastic, var det masse bobler i laget med neutrarust. Da blir det bobler mellom neutra rust og jotamastic.. Lite gunstig.

 

Men med tålmodighet så blir det vel bedre med enn uten vil jeg tro

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...