nani17 Startet 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2011 Hei! Er nå en uke til jeg skal ta båtførerprøven. Noen som har tips til hva jeg burde trene/øve ekstra mye på? :) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 fyrkarakterer og gjenkjenning av båttype basert på lanterner i mørket. Ellers er det mye sunn fornuft og allmenn sjømannsskap i spørsmålene. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
CSL Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Ta den nye demotesten på livredd.no og øv på det du ikke kan der. I tillegg lurt å øve på å ta ut kurs osv. da det ikke er mye av det i testen, men det kommer på eksamen. Lykke til Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
nani17 Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Takk for svar! Noen flere? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Pugg seilingledens merking til du kan det på rams, resten er som mange andre sier "sunn fornuft" Les litt om de forskejellige båtskrogtypene om du ikke kan det på rams allerede. Merking av båt og last i slep er enkle poeng. Se på merking av dykke aktivitet tror det er på alle prøvene.. Noter hvilke spørsmål du hopper over, ikke bruk opp tid på det du er i tvil om før du har svart på alt du kan... For egen del ville jeg svar feil (med vilje)på spørmål om det er tillatt å helle spillolje på sjøen i en nødsituasjon... Lykke til, lurt valg av deg å ta prøven, alle burde gjøre det mener jeg Sitér dette innlegget Link to post
nani17 Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Da har jeg tatt båtførerprøven :) Hadde faktisk 49 av 50 rette, så kan ikke si den var direkte vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
timon90 Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Jeg skal ta den ganske snart også, men er blank når det gjelder kart og sånnt. Alså, kan lese kart, men sette kurs osv er ikke helt inne.... Satser på at det går bra Sitér dette innlegget Link to post
GøyPåHavet Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Jeg skal ta den uke 26;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.